Performancing Metrics

میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی سوریه اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 334178
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 14:40
رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه میزان مشارکت واجدان شرایط رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی این کشور را که روز چهارشنبه برگزار شد ۵۷.۵۶درصد اعلام کرد.

اتاق خبر -  به نقل از «سانا»، «هشام الشعار» رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه، شنبه‌شب در یک نشست خبری اعلام کرد «کمیته‌های فرعی انتخابات در همه استان‌ها کار شمارش آراء را به پایان رساندند. شمار واجدان شرایط رأی‌گیری در انتخابات سوریه 8 میلیون و 834 هزار و 994 نفر بوده است که از این تعداد 5 میلیون و 85 هزار و 444 نفر در این انتخابات مشارکت داشتند، لذا میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی 57.56 درصد است».

رأی‌گیری برای انتخابات مجلس قانون‌گذاری سوریه در همه مراکز انتخاباتی استان‌ها، نیمه‌شب چهارشنبه به پایان رسید سپس شعبه‌های مراکز انتخاباتی کار شمارش آراء را تحت نظارت کمیته‌های فرعی در استان‌ها آغاز کردند.

پارلمان سوریه 250 کرسی دارد و انتخابات پارلمانی در این کشور هر 4 سال یک‌بار برگزار می‌شود، که آخرین دوره انتخابات آن در سال 2012 و پس از تغییر قوانین برگزار شد به‌طوری که برای اولین بار، به احزاب متعدد اجازه شرکت در انتخابات داده شد.

استقبال گسترده مردمی از انتخابات اخیر در سوریه چندین پیامد مهم دارد: مشروعیت نظام دمشق را به جامعه جهانی گوشزد می‌کند، وزن دولت را در مذاکرات جاری ژنو بیشتر می‌کند، پشتوانه‌ای محکم برای مشروعیت یافتن عملیات نظامی ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در صورت شکست آتش‌بس است.

تسنیم

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید