Performancing Metrics

رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه در ریاض | اتاق خبر
کد خبر: 334265
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 18:55
کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا قرار است در روزهای آینده با رهبران عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس به منظور بحث درباره توافقات مربوط به "مبارزه با تروریسم" و تقویت سیستم‌های دفاع موشکی دیدار کنند.

اتاق خبر - به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه آینده به عربستان سعودی سفر کرده تا با ملک سلمان، پادشاه عربستان دیدار کند و پس از آن در اجلاسی با حضور دیگر رهبران شورای همکاری خلیج فارس حضور یابد. همچنین اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز پیش از این اجلاس با همتایان خود دیدار خواهد کرد.

راب مالی، مشاور ارشد امور خاور میانه باراک اوباما اظهار کرد: قرار است در نتیجه این اجلاس توافقاتی در زمینه افزایش همکاری ما در حوزه مبارزه با تروریسم، تسهیل انتقال قابلیتهای دفاعی حساس ما به شرکایمان در شورای همکاری خلیج فارس، تقویت سیستمهای دفاع موشکی کشورهای این شورا و مقابله با تهدیدهای سایبری حاصل شود. مالی به خبرنگاران گفت:‌ من فکر می‌کنم که شما خواهید دید که در تمام این حوزه‌ها پیشرفتهایی به دست آمده و همکاری بسیار عمیق‌تری نیز میان ما و شورای همکاری خلیج فارس به وجود آمده است.

از سوی دیگر بن رودس،‌ معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما نیز گفت،‌ اوباما قصد دارد مسائل مربوط به مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، جنگ تحت رهبری عربستان علیه یمن و همچنان ثبات منطقه‌ای و ایران را با این رهبران مورد بحث قرار دهد.

مالی نیز گفت، رئیس جمهور آمریکا همچنین خواهان شنیدن پیشنهادات ملک سلمان و دیگر رهبران حوزه خلیج فارس در زمینه تعامل با مسائل اقتصادی با توجه به کاهش قیمت نفت است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد، اوباما پس از سفرش به عربستان عازم لندن شده تا با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس دیدار کند و بعد از آن به شهر هانوفر آلمان خواهد رفت تا با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور مذاکراتی را داشته باشد و مسائل مربوط به مقابله با داعش و همکاری در مبارزه با تروریسم نیز در دستور کار این سفر وی خواهد بود.

به گفته مقامات کاخ سفید اوباما همچنین برنامه ریزی کرده تا با کامرون و مرکل درباره مساله افغانستان و "تجاوزگری" روسیه در اوکراین بحث کند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید