Performancing Metrics

در کارخانه لاستیک‌سازی خوزستان چه می‌گذرد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 334266
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 18:59
فرماندار گتوند در خصوص وضعیت شرکت لاستیک سازی خوزستان گفت: مشکلات کارخانه در حال حل شدن است و در حال حاضر همه کارکنان مشغول فعالیت هستند و تولید نیز در حال انجام است.

205.10.88.jpg

اتاق خبر - مجید صالحی اظهار کرد: اخیرا حدود 40 تا 50 نفر از کارکنان شرکتی به علت تعدیل و حدود 20 تا 25 نفر از نیروهای پیمانکاری این شرکت به علت مشکلات حقوق خود حدود 10 روز دست از کار کشیدند که به همین دلایل تعدادی از کارکنان این شرکت به دلیل نارضایتی از این اقدامات و در حمایت از نیروهای تعدیل‌شده از 14 فروردین ماه دست از کار کشیدند و از رفتن به کارخانه خودداری کردند.

وی افزود: با جلساتی که با حضور مدیرعامل و هیات مدیره در تهران برگزار شد و نشست‌هایی که با کارگران معترض برگزار کردیم، این مشکلات در حال حل شدن است و اکنون تقریبا همه کارکنان مشغول به کار هستند.

صالحی با بیان اینکه مهلت قرارداد حدود 25 نفر از کارکنان تمام شده است و تمدید این قراردادها هنوز معلوم نیست، تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم تا این مشکل نیز حل شود و تعدیل نیروها فقط برای تبدیل وضعیت از شرکتی به پیمانکاری بوده و به معنای اخراج نیست.

فرماندار گتوند عنوان کرد: با صحبت‌های مدیرعامل، مسئولین امور مالی و نمایندگانی از هیات مدیره مرکزی تهران و وعده‌هایی که دادند، کارکنان معترض پیمانکاری نیز به کارخانه برگشتند و به کار خود ادامه دادند و مقرر شد مطالبات معوقه این نیروهای پیمانکاری طی چند روز آتی پرداخت شود.

صالحی بیان کرد: مدیریت کارخانه طبق سیاست‌های هیأت مدیره مرکزی به علت مشکلاتی که در خصوص فروش محصولات و به تبع کاهش بهره‌وری داشت، ملزم به تعدیل نیروهایی شدند که ما نسبت به این مساله اعتراض کردیم و معتقدیم مطالبات و حق و حقوق کارگران باید پرداخت شود و وارد رایزنی با هیات مدیره تهران شدیم.

همچنین نماینده کارگران کارخانه لاستیک‌سازی خوزستان اظهارکرد: با توجه به دست از کار کشیدن حدود 400 نفر از کارگران شرکتی و پیمانکاری این کارخانه، خط تولید از روز 14 فروردین تا الان متوقف شده است و کارگران شرکتی به علت تعدیل 25 نفر از نیروهای شرکتی و کارگران پیمانکاری به دلیل مشکلات حقوقی و حقوق و عیدی معوقه 3 تا 4 ماهه از رفتن به سرکار خودداری کردند.

وی با انتقاد از نحوه عملکرد مدیریت کارخانه تصریح کرد: با گذشت یکسال و نیم از روی کارآمدن مدیر جدید، عملکرد مدیریت به شدت ضعیف بوده است و مدیریت‌های داخلی این کارخانه پی در پی عوض می‌شوند و طی روزهای اخیر نیز سرپرست کارخانه عوض شده است و شاید به علت عدم توانایی مدیرعامل هم در شرف عوض شدن باشد.

یکی از کارگران شرکتی این کارخانه گفت: از اواخر سال گذشته متوجه شدیم که مدیریت کارخانه قصد تعدیل 60 نفر از نیروهای شرکتی را دارند و پس از پایان تعطیلات نوروز نیز این شرکت 25 نفر از کارکنان که از نیروهای جوان و در سخترین بخش این کارخانه یعنی اپراتور مشغول به کار هستند را اخراج کردند که این اقدام با اعتراض وسیع کارگران مواجه شد.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت کارخانه لاستیک سازی خوزستان اظهار کرد: کارخانه مشکلات مالی را علت تعدیل نیروها عنوان می‌کند در صورتی که اصلا مشکلی از لحاظ مالی ندارند و فروش کارخانه در وضعیتی عالی است.

این کارگر علت نارضایتی کارگران پیمانکاری را حقوق معوقه 3 ماهه آنان و همچنین عدم پرداخت عیدی عنوان و خاطرنشان کرد: طی دو یا سه سال اخیر میزان تولید کارخانه به دلیل ضعف مدیریت به نصف رسیده و میزان ضایعات کارخانه نیز افزایش یافته است.

ایسنا

94110

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید