Performancing Metrics

گزارش کتبی اجرای سه ماهه برجام به مجلس ارائه شد | اتاق خبر
کد خبر: 334353
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 20:53
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دریافت گزارش کتبی اجرای سه ماهه برجام توسط این کمیسیون خبر داد.

اتاق خبر: منصور حقیقت‌پور  با اشاره به فرا رسیدن موعد ارائه گزارش سه ماهه روند اجرای برجام از سوی دولت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این گزارش در روزهای اخیر به صورت کتبی از سوی وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی ارائه شده است.

وی افزود: در گام بعدی اعضای کمیسیون این گزارش را مطالعه و بررسی خواهند کرد و گزارش سایر دستگاه‌های دخیل در اجرای برجام را هم دریافت می‌کنند تا پس از جمع‌بندی، در قالب گزارش نهایی به صحن مجلس ارائه شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: از روز سه‌شنبه هفته جاری و در صورتی که بررسی بودجه تمام شود، کار بررسی این گزارش را در کمیسیون آغاز می‌کنیم و در صورتی که هفته آینده نیز مجلس تعطیل نباشد، این گزارش را بررسی و جمع‌بندی خواهیم کرد.

 از ۲۶ دی ماه سال گذشته اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و ۱+۵ (برجام) آغاز شده است و بر اساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام، دولت (وزارت امور خارجه) موظف است هر سه ماه یکبار روند اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گزارش دهد و این کمیسیون نیز موظف است پس از بررسی و جمع‌بندی، هر شش‌ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام به صحن علنی ارائه دهد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید