Performancing Metrics

دولت و مجلس درباره برداشت از صندوق توسعه پاسخگو باشند | اتاق خبر
کد خبر: 334381
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 21:53
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاکرات نمایندگان مجلس پیرامون هدفمندی یارانه‌ها گفت: دولت چرا از پرداخت یارانه به ثروتمندان دفاع می‌کند.

اتاق خبر: محمد نبی حبیبی طی سخنانی در نشست دبیران حزب موتلفه، با قانون هدفمندی یارانه‌ها منابع عظیم مالی در اختیار دولت قرار گرفت که قبلاً این منابع در اختیار شرکت ملی نفت بود و حساب و کتاب مشخصی هم در بودجه نداشت. توصیه ما به دولت این است کمک نماید تا اگر قرار است یارانه داده شود به نیازمندان واقعی تعلق گیرد.

حبیبی با اشاره به موضوع برداشت از حساب صندوق توسعه یا ذخیره ارزی و مناقشه دولت و مجلس در این باره اظهار کرد: چرا مسئول صندوق در این باره ساکت است؟ چرا بازرس قانونی صندوق در این باره حرفی نمی‌زند؟ چرا دیوان محاسبات در خصوص رفع ابهام‌ها موضع نمی‌گیرد. دولت و مجلس باید در این مورد پاسخگو باشند. این پاسخگویی به نهادهایی از دولت و مجلس برمی‌گردد که مسئولیت قانونی دارند. همچنین سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه قضایی باید سکوت خود را بشکنند تا معلوم شود مصرف منابع مالی و پولی کشور چگونه است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سفر سیف به آمریکا و دیدار با وزیر خزانه‌داری کل آمریکا در خصوص مناقشات مالی ایران و آمریکا و بدعهدی این کشور در اجرای برجام پس از گفتگو در مصاحبه با المانیوز گفته است آمریکا به تعهداتش عمل نکرده و ما نمی‌توانیم از پولهای خود در خارج استفاده کنیم. بیان داشت: دو هفته پیش مسئولان بانک مرکزی خبرنگاران را به اتاق سوئیفت بردند و اعلام کردند، سوئیفت باز است. مقامات وزارت خارجه هم در پاسخ به منتقدین همین استدلال را آوردند. حال آقای سیف رفته آمریکا در همین مصاحبه صریحاً گفته است؛ هیچ اتفاق تازه‌ای رخ نداده و برداشته شدن تحریم‌ها مستلزم برخورداری ایران از سازوکار uturn یوترن است. لذا ما قادر نیستیم از پولهای خود در خارج استفاده کنیم.این در حالی است که رئیس جمهور در پیام نوروزی خود گفتند همه تحریم‌های پولی، مالی، بانکی، نفتی، پتروشیمی، حمل و نقل و بیمه و همه تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: برداشتن تحریم‌ها بیشتر به یک سراب شباهت دارد. امروز پس از گذشت سه ماه از توافق هنوز هیچ اتفاق قابل توجهی نیفتاده است. اجرای همه تفاهم‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌های اروپایی پیرامون مسائل اقتصادی منوط به موافقت آمریکا شده است.

وی با اشاره به بیانیه وزارت خارجه آمریکا در مورد نقض حقوق بشر در ایران در هفته گذشته تصریح کرد: آمریکایی‌ها آنقدر پررو شده‌اند که در این گزارش آورده‌اند که رئیس جمهور ایران در سال ۲۰۱۳ بعد از یک انتخابات غیرآزاد روی کار آمده است. آنها با آقای روحانی که در مذاکرات همه نوع همکاری و همیاری برای توافق را کرد و فراتر از پروتکل هم عمل کرد اینگونه برخورد می‌کنند. توهین از این بالاتر و بدعهدی و نقض عهد از این آشکارتر ممکن نیست. دولت باید پاسخ گستاخی‌های آمریکا را بدهد.

حبیبی همچنین در مورد اجلاس اسلامبول و بیانیه نهایی این نشست اظهار داشت: در نشست سازمان همکاریهای اسلامی در اسلامبول حوادث تلخی روی داد. اولاً رئیس قبلی باید حضور می‌داشت و ریاست را به رئیس جدید تحویل می‌داد که مصر از این اقدام امتناع کرد. ثانیاً اجلاس شدیداً تحت فشار عربستان بود که جنایات سعودی‌ها را در یمن، بحرین، عراق و سوریه لاپوشانی کرد.

وی با اشاره به بیانیه اجلاس گفت: از این رسوایی بیشتر نمی‌شود. اجلاس حمایت خود را از یکسال بمباران وحشیانه یمن توسط سعودی‌ها اعلام کرد و رسماً حمایت خود را از منصورهادی رئیس جمهوری فراری این کشور اعلام نمود.

حبیبی تاکید کرد: در بیانیه، ایران را به بهانه مداخله در کشورهای عربی محکوم کردند و حزب‌الله را که فخر جهان اسلام و جهان عرب می‌باشد تروریست نامیدند.

وی افزود: اگر عنوان اسلامی این اجلاس را برداریم می‌توان نام این اجلاس را سازمان همکاریهای برخی کشورها با دولت نامشروع صهیونیستی بنامیم.دولت باید پیش‌بینی‌های لازم را می‌کرد و در سطح سران در این اجلاس شرکت نمی‌کرد.

حبیبی بیان داشت: در این اجلاس سیاست‌های صهیونیستی توسط عربستان، قطر و امارات و دیگر کشورها دیکته می‌شد و چون اغلب این کشورها از پول حرام دولت عربستان و سعودی‌ها تغذیه می‌شوند بیانیه آنها نمی‌تواند مشروعیت قانونی داشته باشد.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها وحدت جهان اسلام را هدف قرار دادند و مرزهای جغرافیایی خونینی با جریان تکفیری و وهابی ایجاد کرده‌اند. سعودی‌ها امروز خون‌های بی‌گناهانی را در یمن، بحرین، عراق، نیجریه، سوریه و دیگر بلاد اسلامی می‌ریزند آنها از سوی صهیونیست‌ها مأموریت دارند. باید در جهان اسلام روشنگری کرد تا اتفاقاتی نظیر آنچه در اسلامبول رخ داد تکرار نشود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با اشاره به موضوع سیل در ۱۲ استان کشورگفت: اگر سدها نبودند بخش عظیمی از شهرهای مناطق سیل‌زده زیر آب می‌رفت. الحمدالله امسال سال پرآبی داریم البته خسارت آن را هم باید در نظر گرفت.

وی با تشکر از نهادهای امدادرسان اظهار کرد: باید کمک‌های به موقع و سریع صورت گیرد تا آسیب‌ها به کمترین کاهش یابد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید