Performancing Metrics

درخواست صلیب سرخ اسپانیا برای گسترش همکاری‌ها با هلال احمر ایران | اتاق خبر
کد خبر: 334385
تاریخ انتشار: 29 فروردین 1395 - 22:05
رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با رئیس صلیب سرخ اسپانیا تاکید کرد: این دیدار فرصت بسیار مناسبی است که دو جمعیت ملی اسپانیا و ایران که جمعیت‌هایی قدرتمند در سطح بین‌الملل هستند، روابط مستحکم‌تری برقرار کنند.

اتاق خبر: دکتر سیدامیر محسن ضیائی در دیدار با خاویار سننت، رئیس صلیب سرخ اسپانیا با اشاره به اینکه ملت ایران و اسپانیا روابط بسیار طولانی با یکدیگر دارند و این روابط همیشه توام با درک متقابل و احترام به یکدیگر بوده است، افزود: این دیدار، فرصت بسیار مناسبی است که دو جمعیت ملی ایران و اسپانیا که جمعیت‌هایی قدرتمند در سطح بین‌الملل هستند، روابط مستحکم‌تری برقرار کنند.

ضیائی با بیان اینکه اطلاعات ما نشان می‌دهد صلیب سرخ اسپانیا توانمندی‌های زیادی در مسائل مورد علاقه دو طرف دارد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر ایران نیز تجربیات متعددی دارد که می‌توانیم این تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

وی هممچنین به سابقه فعالیت 93 ساله جمعیت هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: جمعیت ملی ایران در تمام پهنه کشور دارای شعب و پایگاه های امدادی است. تشکیلات ما یک ستاد مرکزی دارد و ستادهای استانی در 31 استان کشور که هر کدام مدیرعامل و هیئت مدیره مجزا دارند، فعال هستند.

همکاری 2 میلیون داوطلب با هلال احمر ایران

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حدود 2 میلیون داوطلب در کشور با این جمعیت همکاری دارند و بیش از 700 هزار جوان به طرق مختلف با ما همکاری می کنند، اذعان داشت: هلال احمر ایران، مسئول پاسخگویی رسمی به امداد و نجات در سراسر کشور است و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیش از هزار پایگاه امدادی در سطح کشور دارد.

ضیائی در ادامه افزود: این جمعیت بیش از 3000 خودرو و تجهیزات امدادی از قبیل آمبولانس و ... و یک ناوگان هلیکوپتری امداد و نجات دارد و بیش از 8000 پرسنل رسمی در جمعیت هلال احمر ایران در حال خدمت هستند.

وی همچنین به فعالیت سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه هلال احمر اشاره کرد و گفت: سازمان داوطلبان هلال احمر، مسئول هماهنگی ارتباط هلال احمر با داوطلبان و سازمان جوانان نیز مسئولیت اداره جوانان عضو هلال احمر را بر عهده دارد. هلال احمر ایران در داخل کشور، خدمات سلامت نیز ارائه می‌دهد، اما عمده خدمات سلامت هلال احمر ایران در خارج از کشور و در 26 کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین ارائه می شود.

فعالیت موثر هلال احمر ایران در عرصه بین المللی

ضیائی با بیان اینکه هلال احمر ایران در عرصه بین‌الملل بسیار فعال است و همچون صلیب سرخ اسپانیا عضو هیئت حاکمه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ است، افزود: خدمات هلال احمر در عرصه بین الملل بیشتر بر حوزه ارائه خدمات سلامت متمرکز است که در این زمینه با فدراسیون و دیگر جمعیت‌های ملی همکاری داریم.

ضیائی همچنین با اشاره به مشارکت هلال احمر ایران در برنامه "تاب آوری گرسنگی" در سومالی که با مشارکت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، جمعیت ملی کنیا، سومالی و ایران انجام می‌شود، اظهار داشت: هلال احمر ایران بیش از 2 میلیون و 300 هزار فرانک سوییس در این پروژه طی دو سال همکاری و مشارکت کرده است. در بحران‌های منطقه‌ای بخصوص در منطقه بحرانی خاورمیانه، حضور جمعیت هلال احمر ایران اهمیت بالایی دارد و ما کمک‌های فراوانی به مردم یمن، سوریه، سومالی و پاکستان با توجه به بحران‌های داخلی آنها داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم و جمعیت هلال احمر ایران کمک‌های صلیب سرخ اسپانیا در جریان زلزله بم را فراموش نخواهد کرد، افزود: امیدواریم هلال احمر ایران بتواند از توانایی های صلیب سرخ اسپانیا در حوزه آموزش، مقابله با بحران، آب و بهداشت استفاده کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمرکز صلیب سرخ اسپانیا بر روی اقشار آسیب پذیر جامعه بسیار جالب است، تاکید کرد: همکاری دو جمعیت ملی می‌تواند بر فعالیت فدراسیون و هیات حکام فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر بسیار موثر باشد.

علاقه‌مندی صلیب سرخ اسپانیا بر گسترش همکاری میان دو جمعیت ملی

خاویار سننت، رئیس صلیب سرخ اسپانیا نیز در این دیدار با بیان اینکه هلال احمر ایران در عرصه بین المللی بسیار فعال است، تاکید کرد: امکانات، شرایط و نقاط اشتراکی که هلال احمر ایران با صلیب سرخ اسپانیا دارد می‌تواند زمینه ساز گسترش همکاری‌های دو جمعیت در سطح بین‌المللی شود. جمعیت اسپانیا بسیار علاقه‌مند و مشتاق به گسترش همکاری با جمعیت هلال احمر ایران بخصوص در حوزه داوطلبان است.

سننت در ادامه و با تشریح خدمات هلال احمر اسپانیا اظهار داشت: جمعیت هلال احمر اسپانیا در ارائه خدمات اجتماعی به اقشار آسیب پذیر جامعه بسیار فعال و شناخته شده است. بیش از 220 هزار داوطلب با این جمعیت همکاری دارند و بیش از یک میلیون و 200 هزار عضو این جمعیت هستند که حدود 23 درصد از بودجه صلیب سرخ اسپانیا را این اعضا فراهم می‌کنند.

وی افزود: کمک‌های صلیب سرخ اسپانیا در تمام بخش داخلی کشور منتشر می‌شود و این جمعیت با یک دفتر مرکزی در مادرید و حدود 700 بخش محلی در کشور اسپانیا در حال فعالیت است.

تمرکز صلیب سرخ اسپانیا بر فعالیت جوانان

رئیس صلیب سرخ اسپانیا با بیان اینکه در سال 2014 حدود 5000 نفر در زمینه های ارائه خدمات به افراد آسیب پذیر با این جمعیت همکاری داشته اند، افزود: استراتژی ما تمرکز بر فعالیت های جوانان است که در دو بخش تئوری و عملی با آموزش به جوانان آنان را برای ورود به بازار کار آماده می کنیم. همچنین زنان و افراد مسن را تحت حمایت و پوشش خود داریم و در هر لحظه و هر جایی که نیاز به کمک داشته باشند، صلیب سرخ اسپانیا برای کمک به آنها حاضر می شود.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، سننت با اشاره به اینکه شرکت تکنولوژی اجتماعی صلیب سرخ اسپانیا برای بهبود زندگی افراد آسیب پذیر در حال فعالیت است و مشکلات اورژانسی یا نیازهای فنی افراد مسن را پوشش می دهد، افزود: توجه ما روی اشخاص و رفع مشکلات افراد آسیب‌پذیر خواهد بود و با آنها در زمینه‌های ایجاد اشتغال و دیگر کمک‌ها همکاری خواهیم داشت.

وی، همچنین به فعالیت های بین المللی این جمعیت نیز اشاره کرد و گفت: این جمعیت در بخش بین المللی در 40 کشور در حال فعالیت است و در حال حاضر خدمات خود را در آمریکای لاتین متمرکز کرده است. جمعیت صلیب سرخ اسپانیا خواهان گسترش همکاری با جمعیت هلال احمر ایران است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید