Performancing Metrics

حضور بانك و بیمه های جمهوری چك در ایران، لازمه همكاری دو كشور | اتاق خبر
کد خبر: 334429
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 01:06
نایب رئیس اتاق تهران اعلام كرد:
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران گفت : حضور بانك‌ و بیمه‌های جمهوری چك در عرصه اقتصادی ایران و توسعه همكاری و مبادلات دو كشور الزامی است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران، مهدی جهانگیری امروز (یكشنبه) در حضور هیات اقتصادی جمهوری چك در محل اتاق تهران، سفر هیات‌های تجاری به ایران را نشانه عزم و اراده كشورها برای برقراری و توسعه روابط اقتصادی متقابل دانست و گفت: رویكرد جدید میان ایران و سایر كشورها پس از اجرایی شدن برجام بوجود آمده و اكنون قرار است سومین هیات از جمهوری چك عازم ایران ‌شود.
وی افزود: حضور دومین هیات كه اكنون در تهران بسر می برد، گواهی بر عزم جمهوری چك بر توسعه روابط است و جمهوری اسلامی نیز عزم و اراده خود را بر این اصل استوار كرده كه شرایط را به گونه‌ای فراهم كند كه از رشد هشت درصدی برخوردار شود و مقدمه تحقق این هدف جذب 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی است.
نایب رئیس اتاق تهران حضور بانك‌ها و بیمه‌ها در صحنه مراودات اقتصادی ایران و جمهوری چك را از الزامات توسعه مناسبات دو كشور برشمرد و گفت: البته بیمه‌ها و بانك‌های اروپایی كماكان با قدری تامل به همكاری اقتصادی با ایران می‌نگرند و شایسته است دولتمردان جمهوری چك، زمینه فعالیت بانك‌ها در این عرصه را تسهیل كنند.
جهانگیری گفت: روابط دو كشور در سال‌های گذشته به دلیل اعمال سیاست‌های تحریمی دچار نوسان شده و رو به كاهش گذاشت.
وی اضافه كرد: همكاری‌های خوب تجاری ایران با اروپا به دلیل مشكلات بانكی، كاهش یافت بطوری‌كه ارزش تجارت میان دو كشور در سال 2014 بر اثر تحریم‌ها حدود 30 میلیون دلار بود، كه این رقم كمتر از حجم مبادلات دو شركت است.
نایب رئیس اتاق تهران اظهار امیدواری كرد: اجرای برجام، روابط اقتصادی ایران و اروپا و از جمله با جمهوری چك بهبود پیدا ‌كند و در آینده تبادل هیات‌های تجاری نیز افزایش یابد.
وی افزود: اتاق تهران از توسعه روابط با جمهوری چك استقبال كرده و انتظار می رود موانع روابط تجاری دو كشور برداشته و با رفع تحریم‌ها مناسبات بهبود یابد.
جهانگیری اضافه كرد : برخورداری جمهوری چك از توان فنی پیشرفته در صنایع مهم و زیربنایی، لزوم ارتباط مستمر دو كشور برای تكمیل و راه‌اندازی طرح‌های در دست اجرا را ایجاب می كند.
جهانگیری، پروژه های توسعه صنعتی در ایران به ویژه در بخش‌های ماشین‌سازی، حمل‌ونقل، نیروگاهی و انرژی‌های نو، نفت وگاز ، معادن، شیمیایی و داروسازی را از جمله زمینه های مناسب همكاری بین تهران - پراگ دانست.
وی، امضای موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف كه در جریان سفر گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران به چك را یادآور شد و افزود : این موافقتنامه می‌تواند نسبت به توسعه روابط در آینده‌ای نه چندان دور ایجاد خوش‌بینی كند .
جهانگیری افزود: تاسیس دفتر تجاری چك در تهران كه در دیدار مقام های ارشد دو كشور در پراگ مطرح شده ،از جمله اقدام های زمینه‌ساز برای همكاری بیشتر تجار و شركت‌های دو كشور است و اتاق تهران آمادگی لازم را دارد.
وی اظهار داشت : بخش مدیریت منابع آب، سیستم‌های فاضلاب و نیز مصرف بهینه انرژی ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و مشاركت در ایران وجود دارد و شركت‌های ایرانی آماده همكاری با طرف های مربوطه در جمهوری چك هستند.
هیات اقتصادی جمهوری چك صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران به همراه فعالان اقتصادی در یك گردهمایی حاضر شدند و زمینه‌های همكاری میان بخش‌خصوصی دو كشور مورد بررسی قرار گرفت.
هیات اقتصادی جمهوری چك متشكل از 25 شركت و بنگاه اقتصادی این كشور است كه بیشتر آنها در حوزه صنایع معدنی فعالیت دارند. سرپرستی این هیات را معاون وزیر امور خارجه این كشور برعهده دارد.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید