Performancing Metrics

ایران با تورم برنامه دست به گریبان است | اتاق خبر
کد خبر: 334439
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 01:45
جلال پور:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: كشور ما در برنامه‌های بالادستی چیزی كم ندارد و در حقیقت با تورم برنامه دست به گریبان است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «محسن جلال‌پور» در نخستین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در سال 1395 و یازدهمین نشست دوره هشتم، افزود: یكی از خواسته‌های جدی بخش خصوصی برنامه‌زدایی است و اجرای دقیق و كامل این برنامه‌ها مساله دیگری است كه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: مسائل اقتصادی امروز تاب و توان تحمل سیاسی بازی را ندارد و سیاه نمایی باعث كاهش سرمایه‌گذاری، كارآفرینی و اشتغال می‌شود. متاسفانه این روزها شاهد پایین آمدن انگیزه‌ها هستیم، در حالی كه امروز بیش از گذشته به اراده، انگیزه و امید نیاز داریم.
جلال‌پور گفت: هنوز در قراردادهای بین‌المللی، بخش خصوصی جایگاه چندانی ندارد.
به گفته وی، دولت نتوانسته است انتظار فعالان اقتصادی را در حمایت از فاینانس‌ها پاسخ دهد كه در این شرایط بخش خصوصی دوباره ضعیف می شود.
رئیس پارلمان بخش خصوصی كشور نگاه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به پرداخت بدهی‌های دولت به بخش خصوصی و پیمانكاران را هنگام تدوین قانون بودجه 95 خواستار شد.
رئیس اتاق ایران بر رفع موانع دیگر در زمینه هایی مانند فشارهای مالیاتی بر بنگاه‌ها و فعال سازی واحدها در عرصه بین‌المللی تاكید كرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران بیست و هفتم دی ماه پارسال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لوایح بودجه 1395 و ششمین برنامه پنج ساله توسعه را تقدیم كرد.
به دلیل كامل نشدن بررسی بودجه و همچنین برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در سال 1394، تصویب این دو سند اقتصادی به امسال افتاد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید