Performancing Metrics

انعقاد پیمان تسلیحاتی جدید میان مصر و فرانسه | اتاق خبر
کد خبر: 334450
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 02:37
در راستای گسترش روابط نظامی میان مصر و فرانسه، فرانسوآ اولاند با رئیس جمهور مصر دیدار می کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر،‌ فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در راستای تقویت روابط نظامی دو کشور مصر و فرانسه روز یکشنبه با همتای مصری خود،‌ عبدالفتاح السیسی، در قاهره دیدار می کند.

رهبران دو کشور در این دیدار قصد دارند یک پیمان تسلیحاتی جدید به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به امضاء برسانند.

به موجب این پیمان،‌ کشور مصر از فرانسه هواپیمای جنگنده و ناوگان دریایی دریافت خواهد کرد. ظرف دو سال گذشته، دولت مصر برای تقویت نیروی نظامی خود میلیاردها دلار صرف خرید تسلیحات و سایر سخت افزارهای نظامی از دولت فرانسه کرده است.

کریستین ماکاریان،‌ یک روزنامه نگار برجسته فرانسوی در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که «نخستین درخواست السیسی از فرانسه مشروعیت بین المللی است». وی در ادامه افزود که خواست دوم رئیس جمهور مصر، دریافت کمک نظامی است؛ زیرا فرانسه در زمینه تأمین هواپیما و کشتی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

گفتنی است که به دنبال برکناری محمد مرسی،‌ رئیس جمهور پیشین مصر در سال ۲۰۱۳ و قطع موقت کمکهای نظامی دولت آمریکا به مصر،‌ این کشور برای دریافت کمک نظامی به روسیه، ‌آلمان و فرانسه روی آورد.

در سال ۲۰۱۴،‌ حجم تجارت دو جانبه میان مصر و فرانسه بیش از ۱٫۴ میلیارد دلار برآورد شد. در سال ۲۰۱۵ این رقم با رشدی بیش از ده درصد از مرز ۱٫۶ میلیارد دلار گذشت.

شایان ذکر است که مصر علی رغم کمبود ارز خارجی و کسری بودجه ۱۱٫۵ درصدی دارای یکی از قدرتمندترین ارتش ها در خاورمیانه بوده و سالانه میلیاردها دلار صرف بودجه نظامی خود می کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید