Performancing Metrics

ترکیب مجلس آینده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 334503
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 11:20
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: انتخابات دور دوم مجلس، ترکیب مجلس آینده و تکلیف فراکسیون ها را مشخص می‌کند.

اتاق خبر: علامه عزیزی ، نتایج انتخابات دور اول رقابت‌های کاندیدها برای مجلس دهم، هنوز آینده هیچ فراکسیونی را روشن نکرده است. هیچ فراکسیونی در دور اول به اکثریت نرسیده است و برای تکمیل شدن به نتایج دور دوم نیاز دارد.

وی ادامه داد: از همین رو همه جریان های سیاسی تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را کسب کنند و بیش‌ترین کرسی که می‌توانند را در دور دوم تصاحب کنند. به دلیل همین وزن کشی‌ها است که انتخابات دور دوم مجلس اهمیت پیدا کرده است.

این فعال دانشجویی هم‌چنین ادامه داد: دور دوم انتخابات‌ها می‌تواند درعرصه سیاسی کشور به ما کمک کند تا به سمت تصمیم گیری های آزاد تر و حساب شده تری برویم. افزایش مشارکت در دور دوم نشانه برگزاری انتخاباتی بر پایه عقلانیت است.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات می‌تواند آسیب های احتمالی انتخابات را کاهش دهد گفت:‌در کشورهای با انتخابات آزاد مثل آمریکا انتخابات ها مرحله ای برگزار می‌شود . این نوع از برقراری دموکراسی آسیب های انتخابات را کاهش می‌دهد و توازن برقرار می‌کند.

عزیزی با اشاره به ضرورت پرهیز از تخریب در دور دوم انتخابات گفت: متاسفانه تخریب گروه مقابل در هر انتخاباتی و در هر کشوری وجود دارد اما ما با توجه به مبانی اخلاقی و اصول انقلابی که داریم نباید در هیچ حالتی دست به تخریب بزنیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید