Performancing Metrics

مجلس ضوابط تعیین تکلیف بدهی‌های ارزی را مشخص کرد | اتاق خبر
کد خبر: 334537
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 11:24
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق یک تبصره به ماده واحده بودجه ۱۳۹۵، ضوابط تعیین تکلیف فرآیند بدهی‌های ارزی را از محل حساب ذخیره ارزی مشخص کردند.

اتاق خبر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۳۹۵، با اصلاح ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، یک تبصره به ماده واحده لایحه بودجه اضافه کردند.

بر اساس این مصوبه؛ ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به شرح زیر اصلاح می‌شود:

دولت موظف است نسبت به تعیین تکلیف فرآیند تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی به دولت اعم از موارد تهاتر شده با بانک‌های ملت، تجارت، رفاه کارگران و صادرات ایران و موارد تهاتر نشده برای کل بانک‌های کشور ظرف مدت شش ماه پس از تصویب این اصلاحیه اقدام کند.

بر اساس تبصره این ماده، گیرندگان تسهیلات موضوع این ماده از تاریخ ابلاغ این قانون تا شش ماه فرصت دارند تا بدهی خود به قیمت روز گشایش را با بانک عامل تعیین تکلیف کنند. بدهکارانی که مطابق این تبصره، اقدام به تعیین تکلیف بدهی خود کرده باشند، مشمول تسهیلات این ماده هستند. تطابق شرایط این ماده با بدهکاران مزبور با تصویب کارگروه ملی و بر حسب ضرورت استانی است. کلیه اقدامات اجرایی توسط بانک‌های عامل تا ابلاغ آئین‌نامه اجرایی اصلاحیه این ماده متوقف می‌شود.

همچنین مشمولان جزء «د» بند ۶ قانون بودجه سال ۸۸ نیز مشمول استفاده از تسهیلات این ماده می‌شوند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید