Performancing Metrics

روایتی از یک مدرسه خیالی | اتاق خبر
کد خبر: 334541
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 12:51
شنیدن روایتی از یک مدرسه خیالی که چهارسال است اهالی شهرک بعثت را درگیر کرده خالی از لطف نیست، مدرسه‌ای که به لطف مسئولان فقط چهاردیوار دارد.

اتاق خبر: ستاره محمدی: دست فرزند هفت ساله‌اش را محکم گرفته و گوشه‌ای از خیابان کنار دیگر هم محله‌ای‌ها ایستاده است نگاهی به دور و بر می‌اندازم بیش از ۱۰۰ خانواده جنب تربیت بدنی شهرک بعثت ایستاده‌اند همهمه میان حضار به پا است یکی می‌گوید؛ چهار سال زمان کمی نیست دیگری می‌گوید آیا فرزندان مسئولان هم چنین عذابی برای رفتن به مدرسه می‌کشند.

به سراغ بانویی می‌روم که دست فرزند هفت ساله‌اش را گرفته و کناری ایستاده است، وی گفت: در شهرک بعثت و در نزدیکی منزل ما مدرسه ابتدایی وجود ندارد به همین دلیل مجبوریم فرزندانمان را به شهرک «رَزکان» یا «واریان» ببریم.

یکی از اهالی شهرک بعثت: چهار سال پیش یک زمین پنج هزار متری برای ساخت مدرسه در شهرک جانمایی شد چهاردیوارش ساخته شد ولی از چهار سال پیش تا کنون هیچگونه اقدامی برای ساخت مدرسه انجام نشده استخانم احمدی با اشاره به اینکه در این شهرک بیش از ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، گفت: مدام از تلوزیون و دیگر رسانه‌ها می‌شنویم محیط زیست را آلوده نکنیم از ماشین شخصی استفاده نکنیم تا مبادا هوا آلوده و گره ترافیک کورتر شود ولی ما مجبوریم هر روز صبح برای رساندن فرزندمان به مدرسه در شهرکی دیگر از ماشین شخصی استفاده کنیم و ساعت‌ها وقتمان گرفته شود.

وی افزود: اگر مدرسه ابتدایی در این شهرک ساخته شود رفت و آمدها به شهرک‌های مجاور کمتر می‌شود در نتیجه آلودگی و ترافیک کمتر می‌شود.

آقای رضایی یکی دیگر از خانواده‌های است که از این وضعیت خسته شده و با فرزندش به اینجا آمده تا شاید صدایش را مسئولی بشنود.

وی گفت: برای حل این معضل با شورای شهر مشکین دشت جلساتی برگزار شده ولی فایده‌ای نداشته است.

آقای رضایی ادامه داد: در حال حاضر ساختمان‌های بزرگ شش ماهه ساخته می‌شود ولی مدرسه ابتدایی شهرک بعثت پس از گذشت چهارسال فقط چهاردیوار دارد.

گفتگویم با اهالی شهرک بعثت که ۲۷ فروردین ماه برای تحقق خواسته خود (ساختن مدرسه) یکجا جمع شده بودند به پایان می رسد خواسته اهالی پیگیری رسانه برای به نتیجه رسیدن این مهم است.

وقتی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بر ساخت مدرسه ارجحیت دارد

اما؛ روز گذشته (۲۹ فروردین ماه) شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و دیگر مسئولان برگزار شد موقعیت مناسبی بود تا با سیدحمید طهائی استاندار البرز در این خصوص گفتگو کنیم وی، اظهار کرد: متولی آمایش ساخت مدارس در جامعه آموزش و پرورش است از این رو باید دید ساخت مدرسه جدید در شهرک بعثت در برنامه آموزش و پرورش قرار دارد؟

استاندار البرز تصریح کرد: بنای ما بر این است در مناطقی که با کمبود مراکز آموزشی و مدارس رو به رو هستیم نسبت به رفع مشکلات این حوزه با جدیت تمام وارد عمل شویم.

اما؛ در ادامه خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز گفت: با توجه به توسعه یکی از مدارس واقع شده در محدود شهرک مهندسی زراعی و شهرک بعثت نیازهای کنونی این مناطق به مرکز آموزشی و مدرسه تا حد قابل توجهی برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع با توجه به رشد جمعیت سکنه در آن منطقه نیاز به احداث مدرسه جدید احساس می شود، افزود: در این خصوص در سال‌های گذشته زمینی در اختیار اداره کل آموزش و پرورش به منظور احداث مدرسه قرار داده شد.

وی بیان کرد: به سبب محدودیت های اعتباری و ضوابط اجرایی حاکم مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، این احداث پروژه مدرسه جدید در شهرک بعثت به تعویق افتاده است.

شورای شهر افکار عمومی را تحریک نکند

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری مشکین دشت باید در عوض تحریک افکار عمومی برای تحت فشار قرار دادن مجموعه آموزش و پرورش به منظور عدول از روابط اجرایی بودجه، فرصت دهند و زمین مذکور در ذخیره منطقه حفظ تا در آینده نه چندان دور مدرسه جدید احداث شود.

ساکی با تاکید بر اینکه برای احداث یک مدرسه به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: خوشبختانه خیری در این باره اعلام آمادگی کرده از این رو امیدواریم بتوان با بهره گیری از ظرفیت خیرین در راستای ساخت مدرسه جدید وارد عمل شد.

 وی با بیان اینکه مسئولان استان نباید جزیره ای فکر کنند بلکه باید با هم هماهنگ باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه متولی ارائه آمار دانش آموزان در استان آموزش و پرورش است نه شورا، احداث مدرسه نیاز اول مهرماه نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه منکر این نیستیم که این منطقه به مدرسه و مرکز آموزشی جدید نیاز دارد، اما باید با نگاه آینده گرانه وارد عمل شد، تصریح کرد: به چالش کشیدن یکدیگر کار جالبی نیست.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید