Performancing Metrics

۱۱۰ هزار ژاپنی پس از زمین‌لرزه‌های اخیر آواره شده‌اند | اتاق خبر
کد خبر: 334594
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 15:58
مقامات ژاپنی در تلاش هستند برای دستکم ۱۱۰ هزار نفری که در قسمت‌های جنوبی این کشور پس از وقوع دو زمین‌لرزه قدرتمند آواره شده‌اند، کمک برسانند.

زلزله در ژاپن

اتاق خبر - شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، امروز (دوشنبه) گفت که قصد دارد قسمت‌های جنوبی کشور را به عنوان منطقه فاجعه قلمداد کند. این امر دولت را قادر خواهد ساخت منابع بیشتری به این مناطق ارائه دهد.

پس از زمین‌لرزه‌های جزیره کیوشو در روز پنج‌شنبه در حدود 30 هزار نیروی امداد در حال پاکسازی منطقه برای اسکان بازماندگان و مدیریت غذا برای افرادی هستند که نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

42 نفر در این زمین‌لرزه‌ها کشته شده و 10 نفر نیز هنوز مفقود هستند. خبرگزاری رویترز اعلام کرده که دستکم 110 هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن می‌گوید در حدود 80 هزار خانه در فرمانداری کوماموتو - منطقه‌ای که بیشترین خسارت را در زلزله متحمل شده - هنوز برق ندارند.

بسیاری از کسانی که خانه‌های‌شان آسیب جدی ندیده بود نیز به دنبال پناهگاه بودند زیرا منطقه شاهد 500 پس‌لرزه بود.

رسانه‌های محلی ژاپن می‌گویند بخش اعظمی از مفقودین از اهالی روستای کوهستانی مینامیاسو در جنوب غربی کوه آتشفشانی آسو هستند.

زمین‌لرزه‌ها در چندین شب متوالی شهر کوماموتو و منطقه اطراف را طی هفته گذشته لرزاند. 9 نفر در زمین‌لرزه نخست و 33 نفر نیز در زمین‌لرزه دوم جان خود را از دست دادند.

تسنیم

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید