Performancing Metrics

۸۵ درصد معابر شهری مشهد تحت کنترل دوربین نظارت تصویری است | اتاق خبر
کد خبر: 334598
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 16:11
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر، ۸۵ درصد معابر شهری مشهد تحت کنترل دوربین نظارت تصویری است.

ترافیک جاده هراز

اتاق خبر - سیدمهدی امامی میبدی اظهار داشت: توسعه حمل و نقل پاک یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری مشهد بوده و در این زمینه راهکارهای متعددی تاکنون در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: یکی از راهکارهای گسترش حمل و نقل پاک، احداث ایستگاه‌های دوچرخه است که در حال حاضر 80 کیلومتر از 120 کیلومتر طراحی شده به پایان رسیده است.

امامی میبدی خاطرنشان کرد: در طراحی صورت گرفته، 150 ایستگاه دوچرخه در نظر گرفته شده و تاکنون نیز 130 ایستگاه به بهره برداری رسیده است.

وی بیان کرد: الگویی که امروز در بسیاری از کشورهای دنیا پیاده‌سازی می‌شود مبتنی بر استفاده از سامانه جامع حمل و نقل پاک است؛ برای مثال در شهری مانند آمستردام هلند، بیش از 30 درصد سفرهای درون شهری از طریق دوچرخه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: گسترش پیاده‌راه‌ها نیز از اولویت‌های دیگری است که در دستور کار قرار گرفته است و می‌تواند علاوه بر توسعه حمل و نقل پاک، به پاک سازی و آسان سازی تردد در شهر کمک کند.

امامی میبدی با اشاره به اینکه در حال حاضر 85 درصد معابر شهری تحت کنترل دوربین‌های نظارت تصویری قرار دارد، بیان کرد: هر اتفاقی توسط اپراتورهای مرکز ترافیک در سطح شهر رصد می‌شو که این عمل نیز سبب کاهش آلودگی هوا می‌گردد.

امامی عنوان کرد: همچنین 107 دوربین ثبت تخلفات در سطح شهر وجود دارد که عبور از چراغ قرمز چراغ فرماندهی، مسیرهای ویژه اتوبوس و تاکسی، سرعت غیرمجاز وغیره را رصد می‌کند.

تسنیم

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید