Performancing Metrics

جدیدترین اطلاعات از جشنواره جهانی فیلم فجر! | اتاق خبر
کد خبر: 334691
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 06:00
مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد نزدیک به ۷ هزار نفر برای تماشای فیلم های جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کرده اند.

به گزارش اتاق خبر، کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در آستانه افتتاح رسمی این رویداد سینمایی  گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر در روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه همراه با آغاز نمایش فیلم ها برای اهالی رسانه و منتقدان در پردیس سینمایی چارسو آغاز می شود. در این روز که یک روز قبل از آغاز رسمی جشنواره جهانی فیلم فجر به شمار می رود، برای دبیر و مدیران جشنواره، خبرنگاران و منتقدان ۵ فیلم نمایش داده می شود.

وی ادامه داد: سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از روز اول اردیبهشت ماه کلید می خورد و تا ۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد. در این روزها اولین سانس نمایش فیلم ها ۱۰ صبح است و در طول روز ۳ سانس نمایش فیلم به منتقدان و خبرنگاران اختصاص داده شده است که نیازی به رزرو بلیت ندارند و دوستان می توانند با کارت صادر شده وارد سالن شوند، البته تا جایی که سالن جا داشته باشد.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره نمایش فیلم برای مهمانان خارجی نیز توضیح داد:‌ مهمانان خارجی نیز در یکی از سه سانس سهمیه تماشای فیلم دارند. از میان سه فیلمی که برای منتقدان و خبرنگاران در نظر گرفته شده، یک فیلم اثری ایرانی است که تا به حال دیده نشده است.

وی در پاسخ به اینکه اگر اهالی رسانه و منتقدان در سانس‌های تعیین شده نتوانند آثار را ببینند چه باید کرد؟ گفت: اگر اهالی رسانه و منتقدان بخواهند از سانس های دیگری برای تماشای فیلم استفاده کنند باید مانند دیگران از ۲۴ ساعت قبل در سینماتیکت بلیت های خود را رزرو کنند. البته تاکید می کنم که بلیت نمایش فیلم ها در هر سانسی برای روزنامه نگاران و منتقدان رایگان است.

کثیریان افزود: نزدیک به ۷ هزار نفر برای تماشای فیلم های جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کرده اند و ما ناگزیر شدیم سانس ویژه ای برای باشگاه هواداران در نظر بگیریم. در واقع ایده رضا میرکریمی دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر مبنی بر اینکه مخاطبانِ خود را برای جشنواره پیدا کنیم، باعث شد تا دوستان در مکان های فرهنگی، سینماها و دانشگاه ها مخاطب یابی کنند و این مخاطبان علاقمند به حضور در این جشنواره شدند، هرچند در روزهای اول تعداد آنها کم بود اما در نهایت این تعداد به ۷ هزار نفر رسید.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای فیلم دیدن این تعداد مخاطب با توجه به ظرفیت پردیس چارسو بسیار سخت است، اما مدیریت به گونه ای انجام شده که درصدی از ظرفیت سالن ها به باشگاه هواداران اختصاص داده شود و در کنار آن ۲ سانس ویژه در اختیار این گروه از مخاطبان قرار گرفته است.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره بازار فیلم هم بیان کرد: کار آماده سازی غرفه های بازار نیز به پایان رسیده است و به زودی تحویل متقاضیان می شود. بازار فیلم از ظهر روز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

به گفته وی، مهمانان خارجی این دوره از جشنواره از شنبه ۲۸ فروردین ماه وارد ایران شدند و بخش تشریفات نیز کار خود را آغاز کرده است.

کثیریان در پایان گفت: همچنین کلاس های آموزشی مختلفی برگزار می شود که ثبت نام ها در آن انجام شده است. در بخش دارالفنون نیز کارگاه های آموزشی توسط معتبرترین کارگردانان سینمای ایران برای متقاضیان این بخش برگزار می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید