Performancing Metrics

جواد یحیوی: «در اینجا» آدمکش می‌ شوم! | اتاق خبر
کد خبر: 334692
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 06:08
جواد یحیوی با اشاره به آماده شدن برای بازی در نمایش «در اینجا» عنوان کرد این نمایش از فیلمنامه فیلم «در بروژ» نوشته و کارگردانی مارتین مک دونا اقتباس شده است.

به گزارش اتاق خبر، جواد یحیوی بازیگر و مجری برنامه های تلویزیونی درباره فعالیت های اخیرش در حوزه تئاتر گفت: در حال حاضر مشغول دورخوانی و آماده شدن برای اجرای نمایش «در اینجا» به کارگردانی آیلین کیخایی هستم. این اثر نمایشی براساس فیلمنامه فیلم سینمایی «در بروژ» به کارگردانی مارتین مک دونا نوشته شده است.

وی ادامه داد: «در اینجا» با اقتباس از فیلمنامه این فیلم شناخته شده، توسط آیلین کیخایی نوشته و برای اجرای صحنه ای آماده شده است. متن برای تبدیل شدن به نمایشنامه دچار حذف و اضافاتی شده اما موقعیت ها و شخصیت های نمایش تغییری نکرده و همانند فیلمنامه اصلی هستند.

یحیوی درباره نقشی که در این نمایش برعهده دارد، توضیح داد: من نقش کَن که یکی از دو کاراکتر اصلی نمایش است، برعهده دارم. او یک آدمکش است و ظاهرا همراه با دوستش ری به شهری آمده اند تا آب ها از آسیاب بیفتد و ماموریت جدیدشان را آغاز کنند اما در اصل ماجرا چیز دیگری است. در حال حاضر مشغول دورخوانی نمایش هستیم و هنوز تمرین های اصلی آغاز نشده است به همین دلیل نمی توانم زیاد درباره نوع نقشی که برعهده دارم صحبت کنم.

وی در پایان درباره زمان اجرای این اثر نمایشی و دیگر فعالیت هایش عنوان کرد: اوایل خردادماه بازبینی «در اینجا» خواهد بود و در صورت تایید، نیمه خرداد در تماشاخانه باران به صحنه خواهیم رفت. صحبت هایی برای حضور در چند کار سینمایی شده که البته هنوز هیچ‌ کدامشان قطعی نشده اند بنابراین ترجیح می دهم بعد از قطعیت و عقد قرارداد نام آثار را اعلام کنم.

علاوه بر جواد یحیوی، کیوان محمود نژاد، محیا دهقانی، بابک عبدالملکیان، فردین شاه حسینی در نمایش «در اینجا» حضور خواهند داشت.

«در بروژ» اولین فیلم بلند سینمایی مارتین مک دونا نمایشنامه نویس ایرلندی - انگلیسی بوده و محصول سال ۲۰۰۸ است. مک دونا در ایران با نمایشنامه های «ملکه زیبایی لی نین»، «مرد بالشی»، «ستوان اینیشمور»، «مراسم قطع دست در اسپوکن» شناخته می شود.

در خلاصه داستان این فیلم گنگستری که حال و هوایی گروتسک نیز دارد، آمده است: ری و کن از اعضای یک باند تبهکارند که به دستور هری رییس انگلیسی این باند برای انجام ماموریتی به بروژ یک شهر قرون وسطایی در بلژیک آمده اند. آنها قرار است تا فرا رسیدن ماموریت نهایی از شهر بروژ دیدن کنند. پرسه زدن در شهر در کنار توریست هایی که برای کریسمس به بروژ آمده اند اگر چه در ابتدا جالب به نظر می رسد اما آشنایی با آدم ها و موقعیت های جدید ماجرای را کمی پیچیده تر می کند. ری به شدت از حضور در این شهر ناراضی و گله‌مند است و در مقابل کن از دیدنی‌های بروژ لذت می‌برد. اما اصل ماجرا از جایی آغاز می شود که ری در آخرین مأموریت به طور ناخواسته در مسیر یک اتفاق قرار گرفته، و به همین خاطر مدام خودش را سرزنش می‌کند...

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید