Performancing Metrics

سال گذشته پولی به «امداد و نجات» ندادند | اتاق خبر
کد خبر: 334727
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 19:10
رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: ريالی از بودجه ‌سال گذشته مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص امداد و نجات را دريافت نكرديم و ديگر امكان دريافت آن نيز وجود ندارد.

اتاق خبر: دکتر سید امیرمحسن ضیایی در حاشيه ديدار با رئيس صليب‌سرخ اسپانيا، گفت: جمعیت هلال‌احمر سازمانی است که جایگزین ندارد و ما از بخش‌هایی که امکان حمایت از هلال‌احمر را دارند، انتظار حمایت داریم تا ماموریت‌هایش را براساس ماهیت سازمان «خدمت به مردم آسیب‌پذیر در سخت‌ترین شرایط» انجام دهد.

وی تاکید کرد: هلال‌احمر بازوی اصلی خدمت‌رسانی در سیل اخیر بوده است؛ بنابراین در صحنه بودن هلال‌احمر و ارایه خدماتش در حوادث، باید با اعتبارات جایگزین شود.

ضیایی با تاکید بر وجود محدودیت‌های مالی شدید در ‌سال گذشته، اظهار داشت: تلاش کردیم جمعیت هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات را عملیاتی نگه داریم، همین‌طور نمی‌توان همکاری بین بخشی را انکار کرد. سایر دستگاه‌ها اعم از استانداری، اورژانس و سازمان‌های مختلفی که در این زمینه مسئول هستند، فعالیت کردند.

رئيس جمعيت هلال‌احمر گفت: ريالی از بودجه ‌سال گذشته مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص امداد و نجات را دريافت نكرديم و ديگر امكان دريافت آن نيز وجود ندارد.

ضيايی اظهار داشت: سال گذشته مجلس شورای اسلامي و دولت بودجه ٧٠٠ ميليارد تومانی برای حوزه امداد و نجات تصويب كرد. به دليل اینکه خزانه در وضع مناسبی نبود، نتوانستيم دريافت كنيم كه به نظر می‌رسد امكان تامين اين بودجه ديگر وجود ندارد، البته در ملاقاتی که با معاون اول رئیس جمهوری داشتیم، قول مساعدت داده شد تا با تخصیص اعتبارات در ‌سال جدید، بتوانیم عملیاتی بمانیم و سایر کاستی‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه ما در تحویل اعتبارات مشکل داریم، گفت: در حقیقت اشکالی است در ردیف‌های بودجه که اگر بتوانیم ردیف‌های فرعی را به ردیف اصلی تبدیل کنیم، می‌توانیم معادل دستگاه‌های اجرایی کشور اعتبارات را دریافت کنیم.

ضيايی افزود: اگر ارگانی بخواهد خدمات ارائه شده توسط هلال‌احمر را ارائه دهد به بودجه‌ای معادل ٥ هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید