Performancing Metrics

فراهم سازی امنیت و آسایش برای پناهندگان توسط ایران قابل ستایش است | اتاق خبر
کد خبر: 334746
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 21:13
دستیار عملیاتی کمیسرعالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: فراهم آوردن امنیت و آسایش خاطر و پذیرایی از جمعیت عظیم پناهندگان توسط دولت جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر و ستایش است.

اتاق خبر: «جرج اوکت اووبر» دستیار عملیاتی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ظهر دوشنبه در بازدید از مرز دوغارون و نمایندگی امور اتباع و مهاجران خارجی تایباد هدف از سفر خود به ایران را دیدار با مقامات دولتی در خصوص برنامه های مختلف و از همه مهمتر آن چه که در پنج سال گذشته به تصویب رسیده است عنوان کرد.

وی افزود: برنامه ای که در چارچوب کاری دولت ایران و کمیساریای پناهندگان تشکیل شده بخش عمده ای از آن به بازگشت داوطلبانه اختصاص دارد که این رویه به لحاظ شرایط موجود در افغانستان با استقبال چندانی همراه نیست.

دستیار عملیاتی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان گفت: شرایط در حال حاضر در کشور افغانستان آن چنان مساعد برای بازگشت نیست و کماکان چالش های زیادی را در داخل افغانستان داریم.

وی بیان داشت: بخش دیگر از این برنامه و سیاست کاری ثبات بخشیدن به آن دسته از پناهندگانی است که کماکان در خاک جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند.

«جرج اوکت اووبر» ادامه داد: امیدوارم بتوانیم به پناهندگان کمک کرده تا زندگی خود را در جمهوری اسلامی ایران ادامه دهند.

وی گفت: هیچ افق روشنی پیشاپیش وجود ندارد برای اینکه بازگشت داوطلبانه به عنوان یک راه حل در نظر گرفته شود و در واقع شرایط و چالش ها که داخل افغانستان وجود دارد خود یک مشارکت و همکاری مضاعفی را می طلبد تا در داخل افغانستان شرایط مطلوبی فراهم شود.

در این سفر که با هدف بررسی راهکار ها و خدمات ارائه شده توسط دولت ایران به پناهندگان انجام شدخانم «دیزی دل» ریاست اداره منطقه ای آسیا و اقیانوسیه، آقای «برونو استولز» دستیار مدیریت در امور اجرایی و «سیوانکار» رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران از قسمت های مختلف مرز دوغارون بازدید کردند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید