Performancing Metrics

ادامه فعالیت کمپین "ورزشگاه بدون زباله" | اتاق خبر
کد خبر: 334790
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 00:32
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به ادامه فعالیت کمپین ورزشگاه بدون زباله، تاکید کرد: در چهار بازی آینده دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال، این کمپین فعالیت خود را در ورزشگاه همانند بازی دربی ادامه خواهد داد.

اتاق خبر: حسین جعفری در مراسم قدردانی از دست‌اندرکاران کمپین ورزشگاه بدون زباله که با حضور پیشکسوتان فوتبال و نمایندگان دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد، گفت: با گروهی از پژوهشگران اجتماعی موضوع زباله‌های درون ورزشگاه را از زوایای مختلف مورد بازبینی و کارشناسی قرار دادیم و با پیدا کردن نقاط قوت و ضعف برای جذب مشارکت‌های مردمی و برنامه‌ریزی برای سطوح مختلف در شهر تهران اقدام کردیم.

 وی افزود: در هشتاد و دومین شهرآورد پایتخت، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با همکاری گروه زامیاران و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موفق شد چیزی را که تاکنون دیده نشده بود به همگان نشان دهد. در این داربی نماد و مشارکت جمعی برای حفظ پاکیزگی و محیط زیست در معرض دید عموم قرار گرفت. جوانانی که تحت عنوان گروه زامیاران با توزیع کیسه قبل از بازی و نظافت ورزشگاه پس از انجام بازی در فرهنگ‌سازی ورزشگاه بدون زباله گام‌های موثری برداشتند.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: این سازمان آمادگی دارد برای مسابقات جهانی والیبال و چهار بازی باقیمانده از دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال، همانند بازی داربی این فعالیت را انجام دهد تا این کار در سطح ملی و جهانی دیده شود. قطعا این کار شروع شده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

 در ادامه حمید استیلی، پیشکسوت فوتبال کشورمان ضمن قدردانی از سازمان‌های ورزش، سازمان لیگ، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گفت: باید قدردان همه کسانی که در این کار سهیم بودند، باشیم. ما به دنبال کار فرهنگی و اخلاقی بوده‌ایم و قطعا در این مسیر گام‌های اولیه را برداشته‌ایم. باید نقاط مثبت را ببینیم و در کنار این اقدامات باید حرکت رسانه‌ای نیز انجام شود. در اقدام اخیر، رسانه‌های نوشتاری کار خود را به خوبی انجام دادند، اما در سطح صداوسیما این کار به خوبی و شایستگی پوشش داده نشد. بی‌تردید هر کس که در این کار سهیم می‌شود در یک کار اخلاقی سهیم شده و آثار مثبت آن در سطح شهر و جامعه دیده خواهد شد.

 وی ادامه داد: برای من افتخار است که جزو گروه زامیاران باشم و با شعار این گروه که "شهرآورد پاک، ورزشگاه پاک" بود در این کار فرهنگی سهیم شوم.

 استیلی تصریح کرد: من به عنوان یک پرسپولیسی از هواداران تیم استقلال تشکر می‌کنم؛ چرا که با یک حرکت اخلاقی باخت را پذیرفتند و با کمترین تنشی ضمن تماشای بازی تا آخرین لحظه به شایستگی ورزشگاه را ترک کردند. باید این حرکت‌های اخلاقی و فرهنگی بویژه در خصوص کمپین ورزشگاه بدون زباله به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

 در پایان این جلسه حمید استیلی پیراهن خود را در هنگامی که در تیم ملی فوتبال ایران فعالیت داشت به رسم یادبود به جعفری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هدیه داد.

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید