Performancing Metrics

بودجه 70 هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 334791
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 00:37
مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به بودجه 70 هزار میلیارد تومانی این سازمان در سال 95 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 40 میلیون و 300 هزار بیمه شده و پنج میلیون مستمری بگیر و بازنشسته داریم.

اتاق خبر:امیرعباس تقی‌پور در نشست شورای روابط عمومی منطقه 3 تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تنها سازمان درآمد هزینه‌ای کشور در این ابعاد است و بیش از 40 میلیون و 300 هزار بیمه شده دارد، گفت: پنج میلیون نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته داریم و بودجه مالی سازمان تامین اجتماعی در سال 94، 59 هزار میلیارد تومان بود.

 وی افزود: بودجه سال 95 حدود 70 هزار میلیارد تومان است که در واقع برابر یک سوم بودجه عمومی کشور است.

 مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در اسفند ماه سال گذشته حدود شش هزار و 200 میلیارد تومان پرداختی داشتیم که هزار و 520 میلیارد تومان آن مربوط به عیدی مستمری بگیران بود، گفت: در هر ماه بیش از سه هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده‌ایم که این مبلغ به اندازه میزانی است که دولت هر ماه یارانه پرداخت می‌کند.

 تقی‌پور ادامه داد: طبیعی است سازمانی که از بودجه عمومی و نفت استفاده نمی‌کند و به این گستردگی است، یک سازمان متمایز باشد. به همین دلیل راهبرد پاسخگویی را از ابتدا در دستور کار قرار دادیم و در سال 94 حدود 1700 خبر در این حوزه تولید شده در حالیکه این آمار در سال 92، 866 خبر بود. همچنین تعداد پیام‌هایی که به پست صوتی مدیرعامل ارسال می شود در سال 92، 364 پیام بود که در سال گذشته به 9 هزار و 731 پیام رسید و نشان می‌دهد مردم برای اظهارنظر، پیشنهاد و هرگونه سوالی دسترسی بهتری داشته‌اند.

 به گزارش ایسنا، شهناز حمزه‌لویی، مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان در این نشست که نمایندگان استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، همدان و لرستان نیز در آن حضور داشتند با بیان اینکه در دهه‌های اخیر در حوزه صنعت بسیار تاثیرگذار بودیم، اما بهره زیادی از دستاوردهای آن نبرده‌ایم، گفت: در سنوات اخیر برخی صنایع ما دچار مشکل شده‌اند و با بحران‌های کارگاهی و برون‌سازمانی روبرو بودیم. با این وجود سال 94 را به خوبی پشت سر گذاشتیم و علیرغم آنکه استان لرستان همچنان در رتبه‌های اول بیکاری است، اما توانسته‌ایم وضعیت را تا حد امکان مدیریت کنیم.

 حمزه‌لویی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته علیرغم تلاش‌های بسیار در حوزه نساجی و کاشی که از لحاظ برند تولید در رتبه‌های اول آن قرار داریم، به علت تحریم‌های ظالمانه با مشکلاتی روبرو شدیم، گفت: 5000 کارگر در این دو حوزه را به عنوان بیمه‌پرداز از دست دادیم و این تعداد به سمت دریافت بیمه بیکاری رفتند و برخی هم به سمت بیمه سخت و زیان‌آور؛ این برای ما مشکلاتی به لحاظ بودجه‌ای ایجاد کرد.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان در ادامه با بیان اینکه 730 هزار بیمه شده شهری و روستایی داریم، گفت: این استان دارای 40 هزار مستمری‌بگیر است و 11 شعبه، هفت کارگزاری و چهار شعبه اقماری به ارائه خدمت به بیمه شدگان مشغولند.

 به گزارش ایسنا، امین بهاروند مدیر درمان استان لرستان نیز به وجود 11 مرکز درمانی، سه بیمارستان، دو پلی کلینیک و شش درمانگاه در این استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در مراکز ملکی ما دو میلیون ویزیت انجام شده و 2 هزار و 200 مرتبه مراجعه به مراکز طرف قرارداد یا غیرملکی داشتیم.

 وی همچنین به آماده شدن پروژه‌های مرکز درمانی پلدختر، نورآباد، NICU بیمارستان نرگس شهرستان درود و همچنین اورژانس بیمارستان خرم‌آباد اشاره و عنوان کرد: این پروژه‌های درمانی به زودی افتتاح خواهد شد.

 همچنین در جریان بازدید از مراکز درمانی استان لرستان، بازدیدی از درمانگاه شهدای پلدختر انجام شد.

 به گفته مسئولان درمان تامین اجتماعی این شهرستان، کلنگ این درمانگاه که دهه فجر سال گذشته به زمین زده شد، قرار بود 18 ماهه آماده بهره‌برداری شود اما 12 ماهه آماده شده و طی دو هفته آینده افتتاح خواهد شد.

 این درمانگاه دارای 4000 متر مربع مساحت و 1200 متر مربع زیربناست و دارای تجهیزات بروز در بخش‌های دندانپزشکی، مامایی، پزشکی عمومی، آزمایشگاه، تزریقات و اتاق CPR است و پنج میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت و تجهیز آن هزینه شده است.

 در حال حاضر این شهرستان دارای یک درمانگاه استیجاری است که پس از افتتاح درمانگاه جدید، بیمه شدگان برای دریافت خدمات به این مکان مراجعه خواهند کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید