Performancing Metrics

فعال كردن 10 هزار واحد صنعتی راكد و نیمه تعطیل در دستور كار قرار دارد | اتاق خبر
کد خبر: 334822
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 02:51
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یكی از برنامه های اصلی این وزارتخانه در سال جاری، فعال كردن 10 هزار واحد صنعتی راكد و نیمه تعطیل در كشور است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، محمدرضا نعمت زاده عصر دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان كه با رویكرد اقتصاد مقاومتی و با حضور معاون اول رئیس جمهوری در سرسرای شهدای دولت استانداری كرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: این اقدام در راستای تحقق شعار سال و تاكیدات رهبری مبنی بر عملیاتی شدن آن انجام می گیرد.
وی عمده مشكلات این واحدهای صنعتی را بدهی معوق، چك های برگشتی، نقدینگی و فروش نرفتن محصولات ذكر كرد و گفت: وجود این مشكلات باعث شده تا بانك ها نیز به دلیل ضوابط و شرایط خاص خود از پرداخت تسهیلات به این واحدها امتناع كنند.
نعمت زاده افزود: در مذاكراتی كه با مدیركل بانك مركزی صورت گرفته ایشان نیز قول همكاری و مساعدت داده اند و امیدواریم به زودی مشكل بسیاری از این واحدهای صنعتی و تولیدی مرتفع می شود.

** به دنبال تقویت بخش صادرات هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش تقویت صادرات را از دیگر اولویت های این وزارتخانه در سال جاری برشمرد و گفت: برای رونق صادرات برنامه های خوبی تنظیم شده كه به زودی اعلام می كنیم، ضمن اینكه مجلس نیز درصدد انجام اقداماتی برای تسهیل در امر صادرات است كه به تقویت این بخش كمك می كند.
وی گفت: كاهش افراد یارانه بگیر و پرداخت تسهیلات بیشتر به بخش تجارت نیز در دستور كار دولت قرار دارد كه در صورت تحقق این امر به بخش اقتصاد و صادرات كشور كمك شایانی خواهد شد.
نعمت زاده با بیان اینكه مرزهای كشور برای صادرات از توان و ظرفیت خوبی برخوردار هستند، یادآور شد: از جمله مرزهای توانمند كشور در امر صادرات می توان به مرزهای استان كرمانشاه اشاره كرد كه سال هاست به تنهایی بار نیمی از صادرات ایران به عراق را به دوش می كشد.

** آغاز فعالیت سرمایه گذاران خارجی در كشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اشاره ای نیز به تاثیرات برجام در بخش صنعت داشت و گفت: با اجرایی شدن برجام شاهد استقبال سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در بخش صنعت بوده ایم.
وی افزود: در دیدارهایی كه با وزرای صنعت و تجارت بسیاری از كشورها و همچنین تیم های اقتصادی آن ها داشته ام رغبت زیادی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری از خود نشان داده اند و حتی برخی از آن ها فعالیت های تجاری خود را نیز آغاز كرده اند كه این موضوع ما را به رشد قابل توجه بخش صنعت در كشور طی سال جاری بسیار امیدوار كرده است.
نعمت زاده همچنین با اشاره به ظرفیت های كرمانشاه در بخش صنعت و بخصوص توریسم، گفت: سعی می كنیم حتما پای سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش ها را به این استان باز كنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور دانش آموختگان در مراكز تولیدی و صنعتی استقبال كرد و گفت: با این كار هم واحدها از دانش این افراد استفاده می كنند و هم آن ها می توانند تجربه كار عملی را كسب و به كار مشغول شوند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید