Performancing Metrics

اروپا و خاورميانه مي توانند بازار هدف محصولات كشاورزي كرمانشاه باشند | اتاق خبر
کد خبر: 334833
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 03:40
وزير نيرو:
وزير نيرو گفت: كرمانشاه با منابع آبي بسيار مناسبي كه در اختيار دارد مي تواند بخش كشاورزي خود را رونق بخشيده و محصولات توليدي را به روسيه، كشورهاي عربي منطقه خاورميانه و حتي اروپا صادر و بازار اين مناطق را به دست آورد.

اتاق خبر - حميدرضا چيت چيان عصر دوشنبه در نشست فعالان اقتصادي و مديران اجرايي استان كه با رويكرد اقتصاد مقاومتي و با حضور معاون اول رئيس جمهوري در سرسراي شهداي دولت استانداري كرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: كرمانشاه جزو استان هايي است كه در بخش كشاورزي از ظرفيت و توان بالايي برخوردار است.

وي افزود: البته كرمانشاه قبل از پرداختن به كشاورزي بايد بازارهاي هدف خود و محصولات مورد نياز آن ها را شناسايي و بر اين اساس به توليدات بپردازد.
چيت چيان تصريح كرد: هم اكنون بخش عمده اي از محصولات توليدي استان كرمانشاه به عراق صادر مي شود اما بايد با يك بازنگري و برنامه ريزي ميان مدت، زمينه اي فراهم شود تا محصولات كشاورزي اين استان به كشور روسيه، كشورهاي عربي منطقه و حتي اروپا صادر شود.
وزير نيرو در ادامه ضمن مناسب خواندن وضع آب استان، از كرمانشاه به عنوان يكي از استان هايي ياد كرد كه بيشترين سرمايه گذاري طرح هاي آبي در آن اجرا مي شود.
وي گفت: 10 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در طرح گرمسيري استان، چهار هزار ميليارد ريال در طرح تونل اننقال آب نوسود و سه هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري در ساير طرح هاي آبي، بخوبي بيانگر حجم بالاي سرمايه گذاري آبي در استان كرمانشاه است.
چيت چيان همچنين با اشاره به اجراي طرح گرمسيري در كرمانشاه، اين طرح را بزرگترين پروژه آبي در دست اجراي كشور معرفي كرد و گفت: به دو شيوه مي توان از اين طرح عظيم استفاده كرد.
وزير نيرو تصريح كرد: روش اول استفاده از اين طرح به شيوه سنتي است كه جز خسارت و زيان دهي چيزي به همراه ندارد و روش دوم هم استفاده از آن به شيوه صنعتي است كه در نهايت، توسعه پايدار و رونق اقتصادي را به همراه خواهد داشت.
چيت چيان با بيان اينكه 'در استان كرمانشاه برخلاف بسياري از استان هاي ديگر كه با محدوديت آب مواجه هستيم، محدوديتي نداريم' گفت: هم اكنون در كرمانشاه بيش از چند صد ميليون متر مكعب آب وجود دارد كه مي توان براحتي از آن براي تقويت بخش صنعت استفاده كرد.
وي يادآور شد: وجود آب مناسب در غرب كشور در صورتي كه بدرستي از آن استفاده شود مي تواند اين منطقه را به مركز ثقل توسعه كشور تبديل كند.
وزير نيرو در پايان از امكانات خوب مالي اين وزارتخانه در سال 94 خبر داد و گفت: در اين سال به اندازه سال هاي 91، 92 و 93 كار صورت گرفت.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید