Performancing Metrics

آمريكا به عراق نيرو و آپاچي مي فرستد | اتاق خبر
کد خبر: 334837
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 08:00
مقامات رسمي پنتاگون فاش كردند كه وزير دفاع آمريكا در پي گفت و گو هاي طولاني با رهبران نظامي عراق موافقت كرده است كه علاوه بر اعزام 200 نيروي ويژه، تعدادي هلي كوپتر آپاچي و توپخانه هايد مجهز به موشك انداز به اين كشور بفرستند.

اتاق خبر - مقامات رسمي وزارت دفاع آمريكا پنتاگون روز دوشنبه فاش كردند كه بنا بر تصميم باراك اوباما رئيس جمهوري و به دنبال گفت و گو هاي هفته گذشته اشتون كارتر وزير دفاع آمريكا با مقامات عراقي اين كشور 200 نيروي تازه به عراق اعزام خواهند شد.

مقامات مذكور كه خواسته اند، نامشان فاش نشود، اين اقدام را در راستاي تصميم ماه ژوئن اوباما مبني بر افزايش چشمگير نيروهاي اين كشور به منطور كمك به بازپس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش ذكر كرده اند.
به گفته اين مقامات، اعزام نيروهاي ويژه به منظور رايزني و دادن آموزش به نيروهاي عراقي صورت خواهد گرفت.
اوباما درماه ژوئن سال گذشته اعلام كرده بود كه در نظر دارد 217 نفر ديگر از نيروهاي ويژه اين كشور را به عراق اعزام كند كه اين تصميم قبل از پايان سال گذشته به انجام رسيد و مجموع نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق را از 3 هزار و 870 به 4 هزار و 87 نفر افزايش يافت.
پنتاگون اعلام كرد، هدف اصلي از اعزام نيروهاي بيشتر به منطقه خاورميانه كمك به تقويت نيروهاي عراقي و سوري براي بازپس گرفتن شهر هاي موصل در عراق و رقه در سوريه از دست نيروهاي داعش صورت مي گيرد.
اين مقامات گفته اند ، در حالي كه نيروهاي اعزامي آمريكا تاكنون فقط در مقر فرماندهي نيروهاي عراقي مستقر بوده اند، نيروهاي جديد در نزديكي جبهه هاي نبرد و به منظور آموزش تاكتيك هاي رزمي به نيروهاي عراقي مستقر خواهند شد.
پنتاگون همچنين تعدادي هليكوپتر آپاچي نيز به عراق خواهد فرستاد كه با هدف گيري هاي دقيق خود در عمليات بازپس گيري موصل نقش موثري به عهده خواهند داشت.
سران پنتاگون در ماه دسامبر سال گذشته نيز در عمليات بازپس گيري شهر الرمادي به رهبران نظامي عراق پيشنهاد اعزام نيرو هاي تازه و هليكوپتر هاي آپاچي را كرده بودند اما اين پيشنهاد از سوي عراقي ها رد شده بود.
اشتون كارتر وزير دفاع آمريكا نيز درپي گفت و گوهاي طولاني با همتايان عراقي خود روز دوشنبه در ديدار با نيروهاي آمريكايي در فرودگاه بغداد به آن ها گفت كه بزودي تعدادي از توپخانه هاي مجهز به سيستم موشكي را به اين جبهه ها خواهد فرستاد.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید