Performancing Metrics

۱۱ نفر مرتبط با تخلفات انتخابی در فارس محکوم شدند | اتاق خبر
کد خبر: 334966
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 15:03
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: ۱۱ نفر افراد مرتبط با تخلفات انتخاباتی در شعب ویژه با صدور آرا، به محكومیت هایی نظیر حبس محكوم شده اند.

اتاق خبر: احمد رحمانیان با بیان اینكه تعداد ۱۱نفر افراد مرتبط با این تخلفات در شعب ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با صدور آرا به محكومیت های نظیر حبس، مجازات های تعلیقی، محرومیت از عضویت در هیات های اجرایی و نظارت محكوم شده اند افزود: این در حالی است كه پرونده ای نیز موجود است که نفر به صدور قرار منع تعقیب منتهی گردید.
وی همچنین از تكمیل تحقیقات و ادامه رسیدگی به ۳۳ فقره از پرونده های تخلفات انتخاباتی در دوره اول خبر داد و یادآور شد: غالب شكایت های اشخاص حقیقی بودند اما در برخی موارد دستگاه های اداری، امنیتی، نظامی و انتظامی و در پاره ای از موارد دادستان های حوزه های قضایی استان به عنوان مدعی العموم اقدام به طرح شكایت كرده اند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس عمده ترین تخلفات انجام شده در مرحله اول انتخابات را تبلیغات پیش از موعد، تهمت، افترا، نشر اكاذیب در فضای حقیقی و مجازی یا تشویش اذهان عمومی، خرید و فروش رأی، مهر نكردن شناسنامه ، استفاده از اموال دولتی در تبلیغات و انتشار محتوای تحریك آمیز، اخلال در نظم عمومی و تشكیل ستادهای انتخاباتی خارج از ضوابط اعلام كرد و افزود: اغلب متخلفان اعضای ستاد انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان بودند.

رحمانیان ادامه داد: از مجموع پرونده های تشكیل شده در انتخابات اخیر یك پرونده مربوط به انتخابات خبرگان بوده و سایر پرونده های تشكیل شده درخصوص تخلفات در انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه با بیان اینكه همچون دوره اول انتخابات، نظارت دقیق بر حوزه های انتخاباتی كه انتخابات آنان در مرحله دوم برگزار می گردد در دستور كار است به نامزدهای راه یافته به دوره دوم و اعضای ستاد های انتخاباتی و طرفداران آنان توصیه كرد ضمن رعایت ضوابط تبلیغات از تخریب، افترا، هتك حرمت و نشر اكاذیب علیه رقیب پرهیز نمایند و صرفاً اخلاق اسلامی و قانون انتخابات را سر لوحه فعالیتهای خود قرار دهند.

رحمانیان تأكید كرد: دستگاه قضایی در اجرای ماده ۱۷ قانون انتخابات به تمامی جرایم و تخلفات انتخاباتی كه از سوی اشخاص حقیقی و مراجع قانونی و رسمی اعلام شود در كمال بی طرفی با استقلال كامل و رعایت موازین قانونی و شرعی رسیدگی خواهد كرد و هیچ گونه اغماضی درخصوص متخلفین بعمل نخواهد آمد.

وی توصیه كرد: نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات و فعالان ستادهای انتخاباتی ضمن مطالعه مجدد قوانین مرتبط با انتخابات از ارتكاب رفتارهای خلاف قانون اجتناب و نامزدهایی كه قصد فرار گرفتن در مسند قانونگذاری دارند با قانون مداری در ایام انتخابات التزام عملی خود را به قوانین نشان دهند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید