Performancing Metrics

فراخوانی برای طراحی سنگ مزار شمس | اتاق خبر
کد خبر: 334971
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 15:16
با هدف طرحی سنگ مزاری برای مقبره شمس تبریزی در شهرستان خوی، فراخوانی منتشر شده است.

47-28.jpg

اتاق خبر - علاقه‌مندان و هنرمندان طراح تا 15 خردادماه فرصت دارند با در نظر گرفتن مقررات این فراخوان، طرح مورد نظر را خود برای سنگ مزار شمس تبریزی به دبیرخانه ارسال کنند.

 

در متن این فراخوان آمده است: «جنس سنگ مورد نظر با در نظر گرفتن استحکام آن در مقابل عوامل جوی باید از نوع سنگ‌های تاریخی آذربایجان باشد.

 

به‌لحاظ در نظر گرفتن بناهای تاریخی شهرستان خوی و آثار تاریخی مجاور آرامگاه شمس تبریزی و حفظ ترکیب‌بندی، ابعاد سنگ مورد نظر باید در اندازه طولی 160 تا 200 سانتی‌متر، عرض 70 تا 90 سانتی‌متر و ارتفاع 40 تا 50 سانتی‌متر باشد.

 

در طرح مورد نظر باید از طراحی‌های مدرن امروزی و الهام‌گرفته از موتیف‌های مذهبی ایرانی استفاده شود.

 

در طراحی سنگ مزار باید از اشعار عرفا و تقریرات شمس تبریزی با موضوع‌های انسانی شناختی و نقوش قبور تاریخی استان و فرم‌هایی با مفاهیم عرفانی استفاده شود. ارائه طرح و ماکت آن الزامی است.

 

قبل از ارسال ماکت طرح به نشانی موسسه تولیت شمس تبریزی به نشانی آذربایجان غربی، خوی‌، خیابان شهید صمدزاده، ساختمان قدیم شهرداری، ارسال طرح از طریق پست الکترونیک با درج مشخصات دقیق طراح شامل نام‌، نام خانوادگی‌، شماره تماس و توضیح مختصر درباره طرح ضروری است.»

 

جایزه طرح برگزیده سه سکه بهار آزادی است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 04436261400 و 04436240090 و ایمیل t.shamstabrizi@gmail.com در تماس باشند.

 

به گزارش ایسنا، برج معروف به آرامگاه شمس تبریزی در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی واقع است. سطح بیرونی این مناره با شاخ‌های قوچ وحشی که گفته می‌شود شاه‌اسماعیل صفوی در مدت 40 روز اقامتش در این منطقه شکار کرد، تزیین شده است.

 

انتهای پیام

نظرات
ADS
ADS
پربازدید