Performancing Metrics

بازگشت به خانه، یادآور دوران کودکی است | اتاق خبر
کد خبر: 334974
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 12:45
رئیس جمهور در جمع مردم سمنان گفت: بازگشت به خانه، دیار امن و امان، لذت خاص خود را دارد و یادآور دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است.

اتاق خبر: حجت‌الاسلام حسن روحانی در اولین سفر استانی خود در سال ۹۵ به سمنان، گفت: بازگشت به خانه، دیار امن، امان و ایمان، لذت خاص خود را دارد.

وی افزود: نگاه به مردم این استان، شهر و دیار، خیابان و خطه استان سمنان برای من یادآور دوران کودکی و نوجوانی و یادآور سرزمین علم و ادب است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم زمانی کار خود را آغاز کرد که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی به اوج خود رسیده بود، گفت: ما کار خود را زمانی شروع کرده بودیم که تحریم به اوج رسیده بود؛ تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش در بازار، زندگی را در ذهن مردم با تعریف‌های فراوان مواجه کرده است.

وی افزود: ملت ایران در این زمان یک تصمیم تاریخی گرفت و تصمیم گرفت اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی قدرت‌های جهانی و صهیونیسم بین‌الملل را با شکست مواجه کند.

روحانی تاکید کرد: ملت ایران تصمیم گرفت فشار تحریم و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی را یکی بعد از دیگری حل و فصل کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم در این ۳۶ ماه همواره کنار دولت، نظام و پاسخگوی ندای رهبری بودند، گفت: امروز از فراز بلندی که پیش‌روی خود داریم، تقریباً به قله نزدیک شده‌ایم. ملت بزرگ ایران توانست با قدرتش تمام قطعنامه‌های تحریمی بند ۷ و فصل ۷ علیه ایران را از بین ببرد. همه قطعنامه‌هایی که علیه کشورمان بود، امروز لغو شده است.

وی گفت: آنهایی که سؤال می‌کنند و می‌گویند برجام چه کار کرده است؟ برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای ملت ایران ثبت کرده است.

روحانی تاکید کرد: چه کسی فکر می‌کرد که شش قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو شود و به زباله‌دان تاریخ انداخته شود؟

رئیس‌جهور ادامه داد: مگر مردم ما یادشان رفته که برای فروش نفت ایران که به عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه بین‌المللی حضور داشت را به نصف آن تقلیل دادند؛ یعنی دو میلیون بشکه صادرات تبدیل به یک میلیون بشکه شد.

وی افزود: مگر مردم ما یادشان رفته که کشتیرانی به سمت بنادر ایران تحریم شد و همه کالاها باید به بندر کشور دیگری می‌رفت و از آنجا با لنج‌های کوچک به بنادر ایران منتقل می‌شد. مگر مردم ما یادشان رفته هیچ پولی از طریق بانک منتقل و داد و ستد نمی‌شد. رفته بودیم به قرن نوزدهم؛ همه چیز از طریق صرافی‌ها حل و فصل می‌شد. تمام کانال‌های بانکی به روی ایران بسته شده بود.

روحانی خطاب به رسانه‌ها، آنان را به رعایت اخلاق دعوت کرد و گفت: رسانه‌ها اخلاق را مد نظر قرار دهند، انتقاد از دولت اشکال ندارد، نقد به دولت گاهی لازم است، اما آشوب و هرج و مرج رسانه‌ای را ملت نمی‌پسندد؛ هجمه‌های غیراخلاقی و رسانه‌ای در شأن ملت ایران نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جای تعجب است که برخی می‌خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است، گفت: برای من جای تعجب است که می‌گویند ایران پیروز نیست، صهیونیست‌ها پیروز است؛ چرا نمی‌خواهیم واقعیت را قبول کنیم و در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورد، در برابر این عظمت سر فرود بیاوریم.

وی تاکید کرد: برجام به تائید همه نهادها و مسئولین رسیده است و اکنون زمان اجرای برجام است؛ زمان نقد از برجام نیست. باید از این فرصت استفاده کنیم و باید همه برادرانه، منسجم و در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم.

منع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید