Performancing Metrics

برنده شیر طلای ونیز، مهمان موزه‌ ملی ایران | اتاق خبر
کد خبر: 334982
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 15:55
همزمان با اکران فیلم‌های بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، مستند موزه‌ی لوور ساخته «الکساندر سوکوروف»، کارگردان مشهور روسیه در موزه ملی ایران به نمایش درمی‌آید.

1461053666559_TASS_sokurov468.jpg

اتاق خبر  - سید احمد محیط طباطبایی - مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - با اعلام این خبر گفت: این فیلم شنبه، چهارم اردیبهشت ماه در موزه ملی ایران برای مخاطبان خاص مانند کارشناسان سینمایی و مدیران موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

به گفته‌ او، در کنار نمایش فیلم «لوور»، چند سخنرانی در رابطه با موضوع این فیلم انجام می‌شود که یکی از این سخنرانان «الکساندر سوکوروف» است.

او با اشاره به دیگر فیلم ساخته این کارگردان در مورد موزه آرمیتاژ اظهار کرد: همه‌ این فیلم چند ساعته در یک پلان ساخته شده و تاریخ روسیه را در خلال فیلم که نوعی معرفی موزه آرمیتاژ به حساب می‌آید، به نمایش در می‌آورد.

وی افزود: حال باید منتظر بود و دید که معرفی موزه لوور و تمدن جهانی در این فیلم چگونه به تصویر درآمده است.

محیط طباطبایی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از ۱ تا ۶ اردیبهشت ماه در سینما چارسو برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره با چندین رویداد فرهنگی همراه خواهد بود که از میان آنها می‌توان به برگزاری کارگاه آموزشی برای یکصد فیلمساز داخلی و خارجی جوان در مدرسه دارالفنون اشاره کرد.

وی گفت: فیلم «سرزمین شیر و خورشید» با نمایش تصاویری از ایرانِ ۹۰ سال پیش، کاری از سینمای روسیه، کپی جدید از فیلم «باد صبا» با افزایش 20 دقیقه‌ای زمان فیلم و مستند «لوور» فیلم‌هایی هستند که در حوزه میراث فرهنگی در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند.

او اضافه کرد: ساخت فیلم «باد صبا» در بخش افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم فجر نیزبه نمایش درمی‌آید.

ایسنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید