Performancing Metrics

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) | اتاق خبر
کد خبر: 334986
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 16:14
با انجام عملیات نصب چهار دستگاه باسکول ریلی و احداث 1500 متر خط راه‌آهن داخلی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی بر امکانات و زیرساخت‌های حمل و نقلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) افزوده شد.

111-338.jpg

اتاق خبر - رضازاده معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: این خط جدید راه‌آهن با دارا بودن سه دستگاه سوزن، 1500 متر طول خطوط در مجتمع بندری را افزایش داده و طی این پروژه چهار دستگاه باسکول ریلی نیز تهیه و نصب شده است.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در بنادر به لحاظ جابجایی ایمن کالاها و کاهش ترافیک جاده‌ای افزود: با پررنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بنادر و افزایش سهم این حمل و نقل در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی داخلی بیشتر احساس می‌شود.

رضازاده، افزایش سرعت جابجایی کالا و دسترسی بیشتر به شبکه ریلی در نقاط مختلف این مجتمع بزرگ بندری که منجر به ارتقاء رضایت مشتریان می‌شود را از جمله مزایای توسعه شبکه ریلی عنوان کرد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح این پروژه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اعتبار 35 میلیارد ریال احداث شده است، تصریح کرد: به دنبال تکمیل فرآیند احداث این پروژه، سه خط ریلی به مجموعه خطوط ریلی درون مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده شد که تسهیل دسترسی صاحبان کالا و شرکت‌های فعال بخش خصوصی به حمل و نقل ریلی را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از مجموع 170 کیلومتر راه‌آهن داخلی و اتصال به راه‌آهن سراسری و افزایش روزافزون سهم حمل و نقل ریلی، از جمله بنادر پیشتاز کشور در زمینه بهره‌گیری از توان حمل و نقل ریلی به شمار می‌آید.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید