Performancing Metrics

شورای امنیت در حل بحران غزه ناتوان است | اتاق خبر
کد خبر: 335015
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 18:16
سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی که در شورای امنیت از طرف جنبش عدم تعهد ایراد کرد، گفت: شورای امنیت نشان داده است که از حل بحران فلسطین ناتوان است.

اتاق خبر: غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در سخنرانی که در شورای امنیت از طرف جنبش عدم تعهد ایراد کرد ضمن بر شمردن فهرست بی‌شمار جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی مانند حمله به غیرنظامیان، ادامه محاصره غیرانسانی غزه، تخریب خانه‌های فلسطینیان و ادامه سیاست شهرک‌سازی، تجاوز به هویت اسلامی بیت‌المقدس و ضبط غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی، بر مواضع جنبش عدم تعهد در همبستگی با مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه  شورای امنیت نشان داده است که از حل این بحران ناتوان است و رژیم صهیونیستی بدون هراس از هرگونه مجازاتی به سیاست‌های استعمارگرایانه خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: سیاست‌ها و جنایاتی که با نقض آشکار همه اصول و قوانین بین‌المللی به‌ویژه کنوانسیون چهارم ژنو همچنان طی ۶ دهه ادامه یافته و از سوی جامعه بین‌المللی محکوم شده است.

سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: از نظر جنبش عدم تعهد لازم است که به اشغالگری و بی‌کیفری این رژیم که موجب آلام بی‌شمار مردم فلسطین و نیز ریشه بسیاری از بحران‌ها و بی‌ثباتی‌ها در منطقه خاورمیانه است پایان داده شود. جنبش عدم تعهد همچنین تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی لبنان را محکوم می‌کند.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام رژیم اشغالگر قدس مبنی بر قصد این رژیم به انضمام بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی، عدم تعهد ضمن محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی که با هدف تغییر وضعیت حقوقی، فیزیکی و جمعیتی بلندی‌های جولان صورت می‌گیرد، خواستار عقب‌نشینی کامل نیروهای رژیم صهیونیستی از این منطقه و اجرای قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۳۳۸ شورای امنیت است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید