Performancing Metrics

نظام آموزشی کشور با معضلات روستایی هماهنگی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 335076
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 22:24
مشاور وزیر جهاد کشاورزی:
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی 120 هزار فارغ‌التحصیل وجود دارد که حداقل 40 هزار نفر از این تعداد بیکار هستند.

1460795329024_12.jpg

اتاق خبر - منطقه اصفهان، محمدحسین عمادی صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه رویداد کارآفرینی هم نت روستا، اظهار کرد: مقوله روستا بخشی از تاریخ و کالبد جامعه ایران را تشکیل می‌دهد و بخش مهمی از اقتصاد کشور است، اما در بسیاری از موارد مغفول باقی مانده است.

وی به جایگاه بخش روستا و اهمیت توسعه روستایی اشاره کرد و افزود: توسعه روستایی به راهبردی گفته می‌شود که همه‌جانبه در چارچوب توسعه ملی برای بهبود متوازن وضعیت جوامع روستایی از طریق توانمندسازی مردم جهت تأمین نیازهای اولیه و تضمین مدیریت پایدار منابع ایجاد می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه در بخش کشاورزی در کشور نامتوازن است، به ضرورت‌های توسعه روستایی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از ضرورت‌های ذاتی توسعه روستایی، ضرورت جمعیتی است. بیش از 21 میلیون روستایی و یک میلیون و 300 هزار نفر در جامعه عشایری کوچ رو وجود دارند و این جمعیت در سه دهه گذشته ثابت مانده است.

عمادی اضافه کرد: ضرورت ذاتی دیگر در توسعه روستایی، مباحث اقتصادی است که در این زمینه نقش بالقوه و بالفعل جامعه روستایی در بخش کشاورزی و عشایر در مدیریت پایدار منابع طبیعی و تولیدات دامی کشور قابل‌ چشم‌پوشی نیست. همچنین ضرورت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی - امنیتی از دیگر ضرورت‌های ذاتی توسعه روستایی در ایران به شمار می رود.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در بخش کشاورزی، افزایش سهم اقتصادی فعالیت‌های غیر کشاورزی، تقویت مدیریت پایدار منابع طبیعی از عناصر اصلی استراتژی توسعه روستایی به حساب می‌آیند.

مشاور سازمان‌های بین‌المللی در زمینه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی استراتژیک برای توسعه یکپارچه روستایی اظهار کرد: تنوع تولیدات کشاورزی و افزایش سهم محصولات با ارزش، رشد فعالیت‌های درآمدزای غیر کشاورزی، توجه به بهداشت و تغذیه روستاییان فقیر و استفاده از راهبردهای مختلف متناسب با انواع نظام‌های کشاورزی از مهم‌ترین محورهای مورد توجه در استراتژی توسعه روستایی است.

عمادی خاطرنشان کرد: ایستا شدن اقتصاد روستایی در ایران و بحران معیشت از مشکلاتی است که روند توسعه روستایی را با مشکل مواجه کرده است. همچنین نظام آموزشی و علمی کشور با معضلات روستایی هماهنگی ندارد. در بخش کشاورزی 120 هزار فارغ‌التحصیل وجود دارد که حداقل 40 هزار نفر از این تعداد بیکار هستند.

ایسنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید