Performancing Metrics

تدوین سند توسعه استان تهران تا خردادماه | اتاق خبر
کد خبر: 335144
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 03:13
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:چارچوب کلی سند توسعه تهران باید تاخردادماه آماده شود و آمارواطلاعات تکمیلی هریک از دستگاه‌های اجرایی تا پایان اردیبهشت برای سازمان ارسال شود.

اتاق خبر:اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در سال جاری به ریاست سید حسین هاشمی استاندار و نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی پایتخت به عنوان دبیر جلسه و پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه گزارش سند توسعه استان و بررسی روند طرح مدیریت مجموعه شهری تهران از سوی نعمت الله ترکی ارائه شد.

در ابتدای جلسه ترکی با تاکید بر تهیه گزارش عملکرد گذشته و تبیین وضع موجود استان در مقایسه با سایر استان‌ها در تهیه سند توسعه به ارائه گزارشی از پیگیری و تدوین تنظیم سند توسعه استان در برنامه ششم توسعه پرداخت.

وی با بیان اینکه اسناد فرابخشی همراه برنامه ششم توسعه ملی کشور است، گفت: در حال حاضر چارچوب‌های گزارش سند توسعه استان تهران آماده شده است.

ترکی به زمان بر بودن تهیه اهداف کلان بخشی و فرابخشی توسط دستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: بر همین اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، چارچوبی را برای تهیه اطلاعات هریک از دستگاه‌ها و بخش‌های استان مشخص کرده است.

وی با تاکید بر اجرای وظایف دستگاه‌های اجرایی در تهیه سند توسعه استانی گفت: عملکرد گذشته، توصیف وضع موجود، تنگنا‌ها، چالش‌ها، راهبرد‌ها و شیوه تامین منابع مالی در هر بخش از دستگاه‌های اجرایی باید مشخص باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ادامه داد: برنامه ششم توسعه علاوه بر ابعاد ملی بخشی و فرابخس دارای بعد استانی است که با توجه به رویکرد آمایشی برنامه و تعادل و توازن منطقه‌ای از مضامین مورد توجه در برنامه و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه قرار است تا خرداد ماه چارچوب کلی سند توسعه استان آماده شود، گفت: تا پایان اردیبهشت ماه باید آمار و اطلاعات تکمیلی هر یک از دستگاه‌های اجرایی طبق جداولی که به آن‌ها ارائه می‌دهیم برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کنند تا در نهایت نتایج در آخر خرداد ماه به استانداری ارائه شود.

وی افزود: بر همین اساس لازم است دستگاه‌های اجرایی، معاون برنامه ریزی خود را برای حضور در جلسه آموزشی نحوه تدوین اطلاعات سند توسعه استان به ما معرفی کنند.

ترکی مرحله بعد از تهیه سند توسعه استان را مرحله عملیاتی عنوان کرد.

در ادامه این جلسه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه نظرات خود در نحوه تهیه سند توسعه استان مربوط به دستگاه مربوطه خود پرداختند.

همچنین سید حسین هاشمی استاندار تهران با تاکید بر اهمیت نقش دستگاه‌های اجرایی در همکاری برای تهیه سند توسعه استان، گفت: باید در این مورد کمیته‌ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و همکاری سازمان‌ها تشکیل شود تا با نگاهی عملیاتی به سند توسعه برنامه ششم در بخش‌های مختلف وارد شویم.

منبع:مهر

در این جلسه معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح ویژه ساماندهی کالبدی و ساختار بخشی فضای اراضی داخل و خارج از حریم شهرهای شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه گزارشی را در حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی ارایه داد.

بر اساس این گزارش از سال ۸۸ تا ۹۴، تصرف اراضی کشاورزی به پنج برابر رسیده که با وجود تغییر در شیوه‌های زندگی، ادامه این روند موجب بی‌هویتی مناطق مهم روستایی می‌شود.

همچنین نماینده وزارت راه و شهرسازی در گزارش خود نحوه کنترل ساخت و سازهای بی‌رویه دو منطقه آبسرد و دماوند و روش‌های اعمال محدودیت‌ها و نحوه تجاوز به اراضی کشاورزی در تغییر کاربری‌ها را با ارایه تصاویر، تشریح کرد.

سید حسین هاشمی پس از ارائه گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر نقش و عملکرد استانداری در دولت تدبیر و امید در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: همکاری با فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مسئولان قضایی در کنترل منابع طبیعی از کار ویژه‌های مثبت و قابل قبول استانداری بوده است.

هاشمی با استقبال از طرح ارئه شده از سوی نماینده وزارت راه و شهرسازی گفت: در چنین طرح‌هایی باید دستگاه‌های اجرایی و استان در جریان روند امور قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه گزارش‌های لازم برای انجام اقدامات به دستگاه‌های استان داده شود تا در نشست آینده به منظور ورود طرح در مصوبات استانی بررسی شود، گفت: ساماندهی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز از اولویت‌های استانداری تهران است.

در پایان نشست، حناچی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه گفت: قطعاً هیچ طرحی بدون همکاری با استان قابلیت اجرایی ندارد و باید با دستگا‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای هرطرحی در استان تهران نظر شورای برنامه ریزی استان نیاز است، گفت: عدم هماهنگی دستگاه‌ها در استان، منفعت فردی را به دنبال دارد.

منبع:اتاق خبر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید