Performancing Metrics

اجتماع بازنشستگان كارخانه های فولاد مقابل وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی | اتاق خبر
کد خبر: 335251
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 08:35
تعدادی از بازنشستگان صنعت فولاد كشور برای بیان خواسته های خود مبنی بر استمداد از مسئولان برای شتاب در پرداخت حقوق شان عصرسه شنبه مقابل وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی در خیابان آزادی پایتخت گرد هم آمدند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، اجتماع كنندگان كه حدود یكهزار بازنشسته وابسته به صنعت فولاد ایران از جمله كارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان، مس كرمان، قولاد اصفهان بودند علت گرد هم آمدن خود مقابل درب وزارت تعاون ،كار و رفاه اجتماعی درخواست از مسئولان وزارت خانه برای وساطت در شتاب بخشی به پرداخت شدن حقوق بازنشستگی خود عنوان كردند.
یكی از آنان كه خود را بازنشسته كارخانه ذوب آهن اصفهان معرفی كرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: از روز شنبه هفته جاری به همراه حدود دو هزار بازنشسته صنعت فولاد مقابل مجلس شورای اسلامی اجتماع كردیم كه خوشبختانه نمایندگان مجلس به مطالبات ما اهمیت داده و در جلسه امروز سه شنبه، هجده هزار میلیارد ریال برای پرداخت حقوق بازنشسگان این صنایع در نظر گرفته شد.
وی در ادامه با بیان اینكه حقوق بازنشستگی كفایت خرج و مخارج یكماه زندگی ما را نمی كند افزود: هر سه ماه یكبار حقوق بازنشستگی به ما پرداخت می شود.
این بازنسشته صنعت فولاد ایران خاطر نشان كرد: در زمینه بیمه درمانی و مطالبات دوران خدمت 30 ساله خود نیز از صنعت فولاد طلبكار هستیم.
وی افزود: فعالیت در كاخانجات صنعت فولاد ایران بسیار سخت و دشوار و زیان آور است و با توجه به اینكه ما در زمان های نه چندان دور با حداقل امكانات در كارخانجات ذوب در زمینه تولید برای كشور افتخار آفرینی كردیم از مدیران دولت تدبیر و امید می خواهیم در این زمینه به حقوق و مطالبات قانونی ما رسیدگی كنند.
یكی از اجتماع كنندگان گفت: بر اساس مصوبه مجلس هزینه درمان كارگران را پیشتر ذوب اهن اصفهان می داد كه از سال ٩١ به دلیل خصوصی شدن صندوق فولاد از پرداخت هزینه درمان كارگران خودداری می كنند.
این كارگر بازنشسته خواستار رسبدگی مسئولان به وضعیت كارگران صندوق شد و افزود: كارگران صندوق در شرایط بسیار دشواری به لحاظ معیشت قرار دارند و لازم است دولت در این خصوص اقدام كند.
بر اساس این گزارش نمایندگان بازنشستگان فولاد ایران در جلسه ای كه با مدیران وزارت كار و امور اجتماعی برگزار كردند، مشكلات و مسائل خود را مطرح و با قول مساعد مسئولان این وزارتخانه به این اجتماع پایان داده و محل را ترك كردند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید