Performancing Metrics

رونق توليد در گرو مبارزه جدي با قاچاق كالاست | اتاق خبر
کد خبر: 335303
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 11:52
استاندار آذربايجان شرقي:
استاندار آذربايجان شرقي گفت: راه اندازي واحدهاي توليدي نيمه فعال بدون مبارزه جدي با قاچاق كالا بي ثمر خواهد بود.

اتاق خبر - اسماعيل جبارزاده شامگاه سه شنبه در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان با اشاره به نام گذاري امسال با عنوان ' اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل ' گفت: تا زماني كه توليدكننده نگران از دست دادن بازار كالا به واسطه كالاي ارزان قاچاق است نمي توان نسبت به تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي اميدوار بود.
وي با قدرداني از همراهي دستگاه هاي مسئول در مبارزه با قاچاق كالا خواستار تلاش مضاعف اين دستگاه ها در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي شد.
جبارزاده با بيان اينكه مردم بايد تحقق اقتصاد مقاومتي را لمس كنند، بر مشاركت اتاق بازرگاني و اتاق اصناف در مبارزه با قاچاق تاكيد كرد.
استاندار آذربايجان شرقي با تاكيد بر تجهيز مبادي گمركي استان از جمله منطقه آزاد ارس به ابزارهاي نوين كنترلي بر ضرورت آسيب شناسي ورود غيرقانوني كالا از اين منطقه تاكيد كرد.
دبيركميسيون قاچاق كالا و ارز استان هم در اين نشست با ارايه گزارشي از فعاليت هاي سال گذشته كميسيون گفت: ارزش ريالي كشفيات سال گذشته نسبت به سال 93 افزايش 34 درصدي را نشان مي دهد در حالي كه تعداد متهمان دستگير شده 34 درصد كاهش يافته است.
محمود چمني اظهار كرد: اين موضوع نشانه رويكرد مبارزه با دانه درشت هاي قاچاق كالاست.
وي ارزش كشفيات كالاي قاچاق از مبادي ورودي استان را در سال گذشته 382 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: 285 ميليارد ريال كالاي قاچاق در سال 93 كشف شد.
چمني گفت: در سال گذشته پنج هزار و 242 نفر و در سال 93 شش هزار و 161 نفر در رابطه با قاچاق كالا در استان دستگير شدند.
در اين نشست لوح تقدير نماينده ويژه رييس جمهور و رييس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از استاندار آذربايجان شرقي به عنوان رئيس و معاون سياسي و امنيتي استاندار به عنوان جانشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز آذربايجان شرقي اهدا شد.
حبيب‌الله حقيقي در لوح سپاس خود خطاب به استاندار آذربايجان شرقي، از نقش بارز و مشاركت ارزشمند وي در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز قدرداني كرده است.
همچنين استاندار آذربايجان شرقي در پايان جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان با اهداي لوح تقدير از تلاش‌هاي اعضاي اين كميسيون قدرداني كرد.
استان آذربايجان شرقي به دليل همسايگي با دو كشور جمهوري آذربايجان و ارمنستان و همجواري با استان هاي مرزي، در خصوص تاثير كالاي قاچاق بر توليد و اشتغال و نيز انتقال اين قبيل كالاها از طريق اين استان به استان هاي مركزي كشور داراي اهميت است.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید