Performancing Metrics

ارقام اعلامی از میزان قاچاق در حد حدس و گمان است | اتاق خبر
کد خبر: 335382
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 14:05
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با اتاق خبر
حامد واحدی با بیان اینکه نمی توان از میزان قاچاق در کشور رقم مشخصی را اعلام کرد؛ گفت: مطرح کردن ارقامی چون 20 میلیارد یا 6 و نیم میلیارد از میزان قاچاق در کشور درحد حدس و گمان است و صحت ندارد.

اتاق خبر- عضو هیأت رئیسه اتاق تهران در رابطه با حذف احتمالی کارت بازرگانی گفت: مادامی که عضویت در اتاق بازرگانی برای کارافرینان اجباری و خدمات ارائه شده به اعضا قابل پایش و آمایش باشد می توان از حذف کارت بازرگانی صحبت کرد.

حامد واحدی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: کارت بازرگانی در راستای شناسایی کارآفرینان واقعی، شفاف سازی امور و همچنین در جهت پایش کارآفرینان صادر می شود و در چنین شرایطی حذف آن عملی ناصحیح خواهد بود.

وی در خصوص اهمیت صدور کارت بازرگانی اظهار کرد: همچون سایر کشورهای توسعه یافته، صدور این کارت به منظور تشخیص صلاحیت تخصصی افراد است و در تمامی نظام های اقتصادی فعالان اقتصادی اعتبار و صلاحیت خود را به تایید اینگونه نهادها می رسانند. بدین معنی کارت بازرگانی به دارندگان آن اعتبار می دهد.

به گفته واحدی؛ در شرایطی که اقتصاد آزاد و فضای باز تجاری در کشور حاکم نشده است، صحبت از حذف کارت بازرگانی درست نیست و ضرورتی برای اقتصاد کشور محسوب می شود.

وی واگذاری مسئولیت صدور تمام مراحل صدور کارت بازرگانی از دولت به بخش خصوصی را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در چنین شرایطی اتاق بازرگانی اقدام به صدور این کارت برای افراد واجد شرایط و صلاحیت خواهد کرد.

واحدی با بیان اینکه درصورت تفویض اختیار به بخش خصوصی در خصوص صدور این کارت تمام موانع زائد و وقت گیر حذف خواهد شد؛ اذعان داشت: بدین ترتیب صاحبان واقعی کسب و کار تمییز داده می شوند.

به گفته وی؛ باید به فکر اصلاح رویه ها و چگونگی استفاده از کارت بازرگانی باشیم نه اینکه صحبت از حذف آن کنیم.

واحدی در یخش دیگری در خصوص عملکرد گمرک ایران گفت: گمرک به عنوان قدیمی ترین سازمان کشور دارای یک ساختار منظم و متشکل است که با مدیریت جدید بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه گمرک با مدیریت جدید میزان فساد اداری خود را به حداقل رسانده؛ گفت: با تسهیل مسیر کارآفرینان، یکسان سازی نرخ ارز و ثابت نگه داشتن ارقام تعرفه ها می توان به میزان بالایی از قاچاق جلوگیری کرد و امنیت کامل برای کارآفرینان ایجاد کرد.  

وی با بیان اینکه نمی توان از میزان قاچاق در کشور رقم مشخصی را اعلام کرد؛ گفت: مطرح کردن ارقامی چون 20 میلیارد یا 6 و نیم میلیارد از میزان قاچاق در کشور درحد حدس و گمان است و صحت ندارد. اگر رقم درستی از  میزان قاچاق در کشور مطرح شود قطعا نمی توان بر روی آن اسم قاچاق را گذاشت.

به گفته واحدی؛ میزان قاچاق هراندازه که باشد به منظور حمایت از تولید داخلی و واردکنندگان رسمی باید از آن ممانعت به عمل آید.

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید