Performancing Metrics

ممانعت از ورود آزادانه اتباع ترکیه به حوزه شنگن | اتاق خبر
کد خبر: 335494
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 22:03
هشدار اتحادیه اروپا در صورت عدم پایبندی ترکیه به توافقنامه مهاجرت؛
یکی از اعضای «کمیسیون مهاجرت اروپا» گفت که در صورت عدم اجرای تعهدات مندرج در «توافقنامه مهاجرت» از سوی ترکیه،‌ اتباع این کشور قادر به ورود آزادانه به اتحادیه اروپا نخواهند بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، دیمیتریس آوراموپولوس روز چهارشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا در صورتی به اتباع ترکیه اجازه سفر بدون اخذ ویزا را اعطاء می کند که آنکارا به الباقی تعهدات خود تحت توافقنامه مهاجرت- منعقده میان این کشور و اتحادیه اروپا- عمل نماید.

این عضو کمیسیون مهاجرت اروپا اظهار داشت: «رئیس کمیسیون دیروز به صراحت اعلام کرد: تا زمانیکه تمام تعهدات برآورده نشود،‌ اجازه ورود آزادانه [به حوزه شنگن] داده نخواهد شد».

آوراموپولوس در ادامه خاطرنشان کرد که کمیسیون مهاجرت اروپا قصد دارد تا چهارم ماه می گزارشی در خصوص اجرای مفاد توافقنامه توسط ترکیه را ارائه نماید تا بدین ترتیب، زمینه برای ورود آزادانه اتباع ترکیه به اتحادیه اروپا تا ماه ژوئن فراهم شود.

لازم به ذکر است که به موجب توافق حاصله میان ترکیه و اتحادیه اروپا در ماه مارس،‌ آنکارا متعهد شد که مهاجران غیرقانونی وارد شده به اتحادیه اروپا را در مبادله با پناهجویان سوری پس بگیرد.

در مقابل، اتحادیه اروپا نیز متعهد شد که مبلغی در حدود سه میلیارد یورو (بیش از ۳٫۳ میلیارد دلار) برای رسیدگی به امور پناهجویان به ترکیه بپردازد. این اتحادیه متشکل از ۲۸ کشور اروپایی همچنین موافقت کرد که فرآیند الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا را تسریع بخشد و زمینه رفت و آمد آزادانه بدون نیاز به اخذ ویزا را میان اروپا و ترکیه فراهم نماید.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید