Performancing Metrics

قلیچدار اوغلو خواستار لغو مصونیت قضایی تمام اعضای حزب حاکم ترکیه شد | اتاق خبر
کد خبر: 335534
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 23:42
رییس حزب مردم جمهوری خواه ترکیه با به چالش کشاندن رهبران حزب عدالت وتوسعه خواستار لغو مصونیت تمام اعضای این حزب شامل تمامی وزرای کابینه حزب حاکم شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کمال قلیچدار اوغلو با اشاره به اظهارات احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه مبنی بر لغو مصونیت برخی از نمایندگان پارلمانی احزاب اپوزیسیون خطاب به رهبران حزب حاکم گفت: چرا باید مصونیت شما باقی بماند، برادر؟

قلیچدار اوغلو ادامه داد: شما بر اساس اخلاق سیاسی رفتار می کنید؟ شما مسوولیت پذیر هستید؟ شما نیز اینطور باشید من نیز مصونیت خود را لغو خواهم کرد. اما متاسفانه نخست وزیر کشور چنین شجاعتی ندارد.

وی با ارزیابی پیش‌نویس ارائه شده از سوی حزب عدالت و توسعه درباره لغو مصونیتهای اعضای پارلمان گفت: حزب مردم جمهوری خواه در برابر این طرح، طرح دیگری را پیشنهاد می کند و آن بازنویسی ماده 83 قانون اساسی ترکیه درباره لغو مصونیتهای مقامات است. ما می گوییم که بیایید سیاستهای موجود را پاک کنیم اما آنها پاسخ منفی می دهند. در واقع آنها که خود دستانشان آلوده هستند، چاره ای ندارند که پیشنهاد ما را رد کنند.

قلیچداراوغلو افزود: یک نماینده باید قادر باشد که آزادانه نظارت خود را در پارلمان، نشستهای درون حزبی، سخنرانی های خود در استانهای ترکیه بیان کند اما نباید این اجازه به نمایندگان پارلمان داده شود که در فساد، تبانی و دزدی مشارکت داشته باشد.

وی تاکید کرد: حزب عدالت و توسعه هرگز نمی تواند از طرح لغو مصونیت اعضایش حمایت کند.

هم چنین رهبرحزب مردم جمهوری خواه با اشاره به قطع مذاکرات صلح میان دولت و نمایندگان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) گفت: هم داووداوغلو و هم رجب طیب اردوغان به سازمانهای تروریستی کمک کرده و از آنها حمایت می کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید