Performancing Metrics

شیراز مركز استعدادیابی اسكواش كشور شد | اتاق خبر
کد خبر: 335539
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395 - 00:16
رئیس فدراسیون اسكواش (كوبان)شهرستان شیرازرا به عنوان مركزاستعداد یابی این رشته در كشور معرفی كرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، رئیس فدراسیون اسكواش، چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات اسكواش فارس در شیراز با بیان این مطلب اظهار داشت: وجود استعدادهای خوب این رشته سبب شد شهرستان شیراز مركز استعدادیابی شود.

وی اضافه كرد: زمانی كه فدراسیون ها و هیات های ورزشی مشكلات مالی فراوانی داشتند، هیات اسكواش فارس با تفكر برنامه ای و ایجاد زیر ساخت ها، در بین سایر استان های كشور عملكرد موفقی داشت.
رئیس فدراسیون اسكواش افزود: استان فارس در رده بانوان و آقایان ورزشكاران خوبی دارد كه در صورت خود باوری می توانند در تیم های مختلف ملی بازی كنند.
سلیمانی ادامه داد: توسعه ورزش اسكواش در شهرستان های كشور از مهم ترین اهداف فدراسیون است كه این امر با حمایت مدیران كل ورزش و جوانان محقق خواهد شد.
در مجمع انتخاب رییس هیات اسكواش فارس، علی طباطبایی با 18 رای به مدت چهارسال دیگر به عنوان رئیس هیات انتخاب شد.
واژه اسكواش به معنای فشردن است و صدای برخورد توپ به دیوار صدایی را تداعی می كند كه شبیه اسكواش است و ازاین رو نام این رشته ورزشی را اسكواش گذاشته اند و معادل نام فارسی آن 'كوبان' است.
به زمین بازی اسكواش كورت (court)گفته می شود و در دو نوع انفرادی (دو نفره) ودوبل (چهارنفره) بازی می شود و هر كورت شامل چهار دیوار و مانند اتاقك شیشه ای است كه ورزشكاران در داخل آن قرار می گیرند و هر چهار دیوار جزو محدوده زمین بازی است.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید