Performancing Metrics

کاروان ۱۲۰ نفره زائران پیاده عراقی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند | اتاق خبر
کد خبر: 335570
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395 - 10:10
کاروان شیعیان کشور عراق که پای پیاده مسیر حرم حسینی تا حرم رضوی را طی کردند شامگاه چهارشنبه به منظور عرض ارادت و تهنیت همزمان با سالگرد مولود کعبه به حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

به گزارش اتاق خبر، این کاروان متشکل از تعداد ۱۲۰ عاشق و دلداده اهل بیت(ع) که سفر خود را ۵۰ روز پیش از کشور عراق و از حرم حسینی آغاز کرده است شب گذشته با حضور در حرم رضوی و در رواق دالرحمه در مراسم مولودی خوانی و ذکر خوانی اهل بیت(ع) با سایر زائران و مجاوران رضوی همنوا شدند. 

مدیر کاروان زائران پیاده امام رضا (ع) کشور عراق اظهار کرد: این کاروان متشکل از ۱۲۰ نفر است که از ۲۰ اسفند ماه از حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی مسیر پیاده روی خود را آغاز  و در شب ولادت حضرت علی (ع) با هدف زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و عرض تهنیت به ساحت این امام همام وارد مشهد مقدس شده است.

سید حسین موسوی که خود برای هفتمین سال متوالی توانسته این مسیر را با پای پیاده طی کند هدف از این سفر را ایجاد الفت و وحدت بین شیعیان ایران و عراق و ترویج فضایل امامان معصومی عنوان کرد که با پای پیاده این مسیر را طی کردند.

موسوی با اشاره به اینکه خدمات رفاهی توسط مردم کشور ایران به کاروان بسیار مطلوب بوده است اظهار داشت: شاید در حرکت خود از مرز مهران در چند شهر از نظر اسکان به مشکل خوردیم اما در ادامه مسیر با کمک های خیرین، استقبال مردمی و اسکان  بسیار خوبی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: این کاروان ۱۲۰ نفری از حرم امام حسین (ع) کربلای معلی کشور عراق مسیر پیاده روی خود را آغاز کرده  و با ورود از مرز مهران و طی مسیرهایی با پای پیاده از استان های ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، تهران، مازندران،گلستان،  خراسان شمالی و خراسان رضوی در شب ولادت حضرت علی (ع) به منظور زیارت امام مهربانی ها حضرت رضا (ع) وارد مشهد مقدس شد.  

رواق دارالرحمه میزبان زائران خارجی

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نیز در این رابطه با بیان اینکه همزمان با سالروز ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت امیر المؤمنین علی(ع) برنامه های متعدد و متنوعی برای زائران خارجی در حرم مطهر رضوی در نطر گرفته شده است افزود: مولودی خوانی، برگزاری مسابقه، کلاس‌های پرسش و پاسخ، قرائت زیارت رجبیه و امین الله، آموزش احکام و مسایل شرعی و تور حرم شناسی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این رابطه است.

سید محمد جواد هاشمی اطهار کرد: به مناسبت میلاد باسعات حضرت علی(ع) مراسم مداحی و مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت(ع)، قرائت زیارت امام رضا(ع)،  زیارت رجبیه، برگزاری شب شعر و شعرخوانی و پاسخگویی به سوالات و احکام شرعی برای زائران غیر ایرانی در شب میلاد آن حضرت و همچنین شامگاه پنجشنبه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مراسم جشن و نوحه سرایی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا در رواق‌های دارالرحمه، کوثر و غدیرحرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود و این آستان مقدس پذیرای زائران غیر ایرانی است.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید