Performancing Metrics

الگوی كشت مدرن در منطقه ماهنشان تعریف شود | اتاق خبر
کد خبر: 335578
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1395 - 11:25
استاندار زنجان:
استاندار زنجان لزوم بهره گیری از کشاورزی مدرن رادرشهرستان ماهنشان موردتاکید قرار داد وگفت: جهادكشاورزی الگوی كشت مدرن را بررسی وبرای فرآيند توسعه منطقه يك الگوی كشت مناسبی تعريف کنند.

به گزارش اتاق خبر، جمشید انصاری شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی سد مراش در سفر یک روزه به شهرستان ماهنشان افزود: پروژه سد مراش بزرگترین پروژه آبی شهرستان ماهنشان بوده و این سد از معدود طرح هایی است كه آب كشاورزی، شرب و صنعت شهرهای ماهنشان و دندی را تامین خواهد كرد. 

وی  پروژه  سد مراش را بزرگترین پروژه آبی شهرستان ماهنشان دانست و گفت: این سد از معدود طرحهای است كه هم آب كشاورزی، شرب وصنعت ماهنشان و دندی را تأمین و با ایجاد مجتمع آبرسانی ۱۲۷ روستای منطقه از نعمت آب این سد بهره مند خواهند شد.

استاندار زنجان به استفاده از الگوی کشت مناسب در  شهرستان ماهشان اشاره کرد و گفت: بر این اساس الگوی كشت مناسب از سوی دستگاه ذیربط در این منطقه باید بررسی و پس از بهره برداری كامل از سد مراش، گونه های خاص از محصولات برای كشت به كشاوزران توصیه شود. 

انصاری با بیان اینکه انجام این کاراز طرف كشاورزان توجیه  اقتصادی خوبی دارد و هم در برگشت سرمایه كمک می کند افزود: كشاورزی مدرن در این منطقه باید به كار گرفته شود و طراحی یک الگوی كشت خاص در پایین دست سد مراش از سوی متولیان جهاد كشاورزی اقدامی مهم است.

استاندار زنجان به رفع مشكلات پیمانكار پروژه سد مراش اشاره کردو یاد آورشد: تلاش می شود مشكلات اداری مربوطه به این سد با همكاری دستگاه های متولی تا پایان اردیبهشت سالجاری برطرف شود و باساز و كارهای تعریف شده نیز نسبت به نقد كردن اوراق پیمانكار كمک و مساعدت می شود و ما هم کمک می کنیم.

انصاری با بیان اینکه بند تنظیمی سد مراش در منطقه دندی تا دهه فجر امسال توسط پیمانكار این پروژه به بهره برداری می رسد گفت: اجرای این سد اثرات خود را در تمام بخش ها به عینه تداعی خواهد کرد و در روستاها و تامین آب شرب بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بند تنظیمی سد مراش تا دهه فجر امسال توسط پیمانكار این پروژه به بهره برداری می رسد، گفت: اجرای خط انتقال جلو بیفتد می توان برای تامین آب شرب هم برنامه ریزی کرد.

منبع: مهر

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید