Performancing Metrics

واردات بخشی از لوازم خانگی نیز آزاد شد | اتاق خبر
کد خبر: 33568
تاریخ انتشار: 1 آذر 1391 - 13:38

 

در عین حال که ثبت سفارش لوازم خانگی دارای تولید داخل متوقف شده است، واردات لوازم خانگی که در داخل تولید نمی‌شوند، آزاد می‌شود.

حمید صافدل، رییس کل سازمان تجارت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی ثبت سفارش مجدد برخی از لوازم خانگی اظهار کرد: درباره گروه‌هایی از کالاها که امکان تولید آنها در داخل وجود دارد و سطح تولید آنها به لحاظ کیفی و کمی از مرغوبیت برخوردار است، تصمیم متفاوتی در خصوص عدم ثبت‌ سفارش آنها گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد بعضی از گروه‌های کالایی در لوازم خانگی که نیاز جامعه وسیع‌تر از میزان تولید داخلی است و یا اساسا در داخل تولید نداشته باشیم، در مورد این گروه نیز ثبت سفارش را آزاد می‌کنیم.

صافدل با بیان این‌که برخی از اقلام که در سیستم‌های نرم‌افزاری و کامپیوتر به‌کار می‌روند، در داخل تولید می‌شوند خاطر نشان کرد: کیس و موس کامپیوتر که در داخل تولید دارند، محدودیتی برای ثبت سفارش آنها اعلام شده است.

رییس کل سازمان تجارت افزود: ولی در سایر کالاهای گروه IT که تولید داخل ندارند، ثبت سفارش آنها انجام می‌شود. هر زمان محدودیتی اعلام شود حتما نسبت به اقداماتی که قرار است انجام شود از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی در مورد تصمیمات و بخشنامه‌های متعددی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات و واردات اعلام می‌شود، اظهار کرد: در اطلاع‌رسانی‌ها نباید تعجیل کرد و پس از این‌که تصمیمی با رعایت تمامی جوانب اتخاذ شد اعلام می‌شود.

صافدل در پایان گفت: در مرحله‌ بررسی برای اتخاذ یک تصمیم اگر اطلاع‌رسانی شکل گیرد، ممکن است نتایج دلخواه وزارت صنعت، معدن و تجارت کسب نشود.

در خبرها آمده بود که ثبت سفارش انواع تهویه‌ها و کولرهای گازی، انواع دوربین‌های عکاسی و لباسشویی غیر خانگی آزاد شده است.

انتهای پیام

 

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید