Performancing Metrics

هیات گروه انصارالله وارد كویت شد | اتاق خبر
کد خبر: 335717
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1395 - 08:48
مداكرات صلح یمن/
هیات اعزامی گروه انصارالله به مذاكرات صلح یمن روز پنجشنبه پس از سه روز تاخیر در این مذاكرات وارد كویت شده و قرار است سرانجام این مذاكرات برگزار شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، سازمان ملل بر انجام این مذاكرات به امید پایان دادن به مناقشه ای كه موجب تنش و رقابت های منطقه ای شده است ، تاكید دارد.
از زمان شروع حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن در ماه مارس 2015 ، بیش از 6400 نفر در این كشور كشته شدند كه عمدتا غیر نظامی و زن و كودك بودند .
گروه انصارالله اكنون بخشهای وسیعی از خاك یمن از جمله صنعا پایتخت این كشور را به عهده دارد و عملیات هوایی ائتلاف با هدف روی كار آوردن دولت مستعفی تحت حمایت عربستان در یمن بی نتیجه مانده است .
مذاكرات صلح در ابتدا قرار بود روز دوشنبه شروع شود ولی به دلیل اعتراض گروه انصارالله به نقض آتش بس برقرار شده از تاریخ 11 آوریل به تاخیر افتاد.
سخنگوی ' ولد شیخ احمد ' نماینده سازمان ملل در امور یمن در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه تایید كرد كه هیات اعزامی انصارالله ذقایقی پیش وارد كویت شده است.
علاوه بر هیات انصارالله گروهی از اعضای حزب كنگره عمومی خلق به رهبری علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن نیز این هیات را همراهی می كند.
یك عضو هیات اعزامی دولت مستعفی یمن نیز تایید كرد كه مذاكرات قرار است، شروع شود.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید