Performancing Metrics

مذاکرات صلح یمن در کویت آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 335737
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1395 - 11:46
مذاکرات صلح یمن با حضور «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور این کشور در کویت آغاز شد.

اتاق خبر- مذاکرات صلح یمن با حضور «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور این کشور در کویت آغاز شد.

مذاکرات یمن

مذاکرات صلح یمن پنج شنبه شب با ۴ روز تاخیر با حضور «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن آغاز شد. این مذاکرات که در کشور کویت برگزار می شود پیش از این به دلیل تداوم نقض آتش بس از سوی سعودی ها به تعویق افتاده بود.

«اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن طی سخنانی در افتتاحییه مذاکرات بین طرف های نزاع یمنی در کویت با بیان اینکه اوضاع انسانی در یمن قابل تحمل نیست بر ضرورت دستیابی به راهکاری سیاسی برای پایان دادن به بحران این کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر اهمیت اعطای امتیازاتی از سوی طرف های نزاع به منظور حفظ مصلحت و منافع یمن تاکید کرده و این امر را نشان دهنده پایبندی آنها به مذاکرات دانست.

شیخ «صباح خالد احمد الصباح» وزیر خارجه کویت نیز در آغاز این مذاکرات اظهار داشت که این مذاکرات فرصت تاریخی برای پایان دادن به درگیری در این کشور است. وی هدف از مذاکرات یمن را برقراری صلح و بازسازی یمن برشمرده و تصریح کرد: در صورتی که برقراری صلح به تاخیر بیفتد این مردم یمن هستند که هزینه جنگ را خواهند پرداخت.

گفتنی است که مذاکرات صلح یمن قرار بود روز دوشنبه گذشته برگزار شود، اما هیات نمایندگان انصارالله با استناد به تجاوزات عربستان سعودی و نقض آتش بس از سوی آنها در این مذاکرات شرکت نکرد. رئیس شورای سیاسی جنبش انصارلله یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که انصارالله پس از آنکه نماینده ویژه سازمان ملل به آنان درباره اجرایی شدن آتش بس اطمینان داده است، با پیوستن به این مذاکرات موافقت کرد.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید