Performancing Metrics

كشف طولانی ترین تونل حمل مواد مخدر در مكزیك | اتاق خبر
کد خبر: 335792
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1395 - 19:46
«لورا دافی» دادستان آمریكا روز پنجشنبه از كشف یك تونل تقریبا یك كیلومتری حمل مواد مخدر بین مكزیك و ایالت كالیفرنیا كه طولانی ترین تونل كشف شده در تاریخ بین دو كشور است، خبر داد .

اتاق خبر  - به نقل از روزنامه «آ ب ث»، این گذرگاه 800 متری و شاید طولانی تر به خاطر مسیر زیگ زاگی آن ، از كمد یك خانه در شهر تیخوآنا در مكزیك شروع می‌ شد و تا یك چاله واقع درمحوطه بیرونی یك مركز خرید در « اوتای مسا» دركالیفرنیا كه تا مرزمكزیك 460 متر فاصله دارد، می‌ رسید.
به گفته دافی، این چاله یك متر قطر دارد و روی آن یك كانتینر صنعتی گذاشته شده بود تا كه حفره زیر زمینی را بپوشاند.
وی گفت : این تونل مجهز به ریل و سیستم های تهویه، روشنایی و یك آسانسور بود كه قاچاقچیان از زیر زمین تا درون كمد در این مسكن مكزیكی رفت و آمد می‌ كردند.
درنتیجه این كشف، مقامات فدرال كنترل تونل را در دست گرفته و در این تونل نزدیك به 6 هزار و356 كیلوگرم ماری جوانا و حدود یك كیلو و نیم كوكائین كه ارزش فروش آنها در بازار به 22 میلیون دلار می‌ رسید را كشف و ضبط كردند . افزون بر آن 6 نفر كه به انتقال این مواد می‌ پرداختند دستگیر شدند.
دافی افزود : ماریجوانا چیزی است كه معمولاً در رابطه با این تونل ها می‌ بینیم اما كوكائین نمی‌ بینیم و فكر می‌ كنیم كه بزرگترین كشف و ضبط این نوع مواد مخدر پیدا شده در یك تونل در این مرز می‌ باشد.
دراین رابطه ، كشف مذكور هنگامی صورت گرفت كه ماموران شاهد فعالیت های مشكوك نظیر ورود و خروج خودروها در آخرین ساعات شب بودند.
این سومین تونلی است كه ماموران فدرال درهفته های اخیر در مرز جنوبی كالیفرنیا كشف می‌ كنند. در5 سال اخیر، بیش از 75 تونل در مرز های كالیفرنیا و آریزونا كشف شدند.

ایرنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید