Performancing Metrics

اوج شکوفایی، نوآوری، خلاقیت و توانمندسازی یگان های ویژه در سال۹۵ | اتاق خبر
کد خبر: 335927
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 14:05
فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: در سال ۹۵ اوج شكوفایی، نوآوری، خلاقیت و توانمندسازی یگان های ویژه را به نمایش خواهیم گذاشت.

اتاق خبر: سردار حسن کرمی در جلسه اخوت فرماندهان یگان های ویژه ناجا، سال ۹۵ را سال شکوفایی، اوج ابتکارات و نوآوری های یگانهای ویژه ناجا دانست.

وی با اشاره به اینکه،امروز رویکرد اجتماعی و علمی در  این یگان نهادینه شده است،گفت: با همت و تلاش تمامی همکاران این رویکرد در سطح جامعه و محافل علمی خارج از ناجا شکوفا شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت:‌ تاکنون توانسته ایم در راستای عملکرد یگان های ویژه کتاب هایی را به چاپ رسانده و در حال طراحی و چاپ کتابی با عنوان "تجهیزات یگان ویژه"هستیم.

وی همچنین از مستند یگان های ویژه از زمان جنگ تحمیلی خبر داد وگقت: این مستند از کلیه اقدامات صورت گرفته در سیر روند راه اندازی یگان های ویژه ناجا تهیه و از طریق رسانه ملی پخش و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا با اشاره به راه اندازی یگان" واکنش سریع" در این یگان افزود: از آنجایی که راه اندازی  این یگان در نیروی های مسلح از تأکیدات مقام معظم رهبری(حفظه الله) است  طی برنامه ریزی مناسب ماموریت  این یگان را به نمایش خواهد گذاشت تا موجبات رضایتمندی فرمانده معظم کل قوا را جلب کند.

وی همچنین تصریح کرد: در سال ۹۴در راستای ساخت تجهیزات، به نوآوری هایی دست یافته ایم که در برنامه مناسبی از آنها رونمایی خواهد شد لذا می بایست این خلاقیت ها و شکوفایی ها در سال ۹۵ نیز ادامه داشته باشد.

سردار کرمی، افزایش مهارت و کاربردی شدن آموزشها، ارائه آموزشهای برون مرزی و استمرار در طرح های مردم یاری را از اهم اقدامات سال جاری خواند و تأکید کرد: باید با جدیت هرچه تمام تر در این زمینه ها گام برداشته تا بتوانیم در آزمایش های یگانی، فراتر جلوه دادن آموزشهای برون مرزی و به نمایش گذاشتن رویکرد اجتماعی یگان ویژه گام مؤثری برداریم.

مهمترین هدف یگان ویژه به نمایش گذاشتن چهره توانمند و مردمی

سردار کرمی در پایان بخش اول سخنان خود مهمترین هدف یگان های ویژه را به نمایش گذاشتن چهره توانمند و مردمی این یگان دانسته و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه ملی استفاده کنیم تا بتوانیم چهره واقعی پلیس ویژه را که توانمند و مردمی بودن آنها است به نمایش بگذاریم.

وی در ادامه گفت: یگان ویژه ناجا با ارائه رویکرد اجتماعی خود ثابت کرده است که یک مأمور سرکوب کننده نیست بلکه یک نیروی کاملاً مردمی و مدافع مردم است.

سردار حسن کرمی در محور دیگر سخنان خود به اصل مدیریت صحیح در سازمان پرداخته و یادآور شد: ضعف در مدیریت و فرماندهی، در بدنه سازمان تأثیر گذار بوده و باعث جلوگیری از سرعت عمل می شود.

این مقام ارشد انتظامی ابراز کرد: اگر تمامی امکانات و تجهیزات را در اختیار داشته باشیم ولی نتوانیم از نیروی انسانی به نحو مطلوب بهره برداری کنیم و همچنین تدابیر صحیحی نیندیشیم، قطعاً در انجام مأموریت ها با شکست مواجه خواهیم شد.

دانش، مهارت و اخلاق سه عنصر اصلی لوازم مدیریت

کرمی در ادامه دانش، مهارت و اخلاق را سه عنصر اصلی لوازم مدیریت دانسته و بیان کرد: نیاز است یک مدیر لایق در انجام مأموریت محوله نسبت به این سه عنصر اطلاعات لازم را کسب و در زمان نیاز مورد بهره برداری قرار دهد چراکه این سه اصل در پیشبرد اهداف مؤثر هستند.

وی تأکید کرد: اگر چنانچه فرمانده ای نسبت به عنصر دانش و مهارت در انجام امور محوله ضعف داشته باشد ولی در اخلاق از مهارت خوبی برخوردار باشد، بدون شک ضعف های گذشته را جبران خواهد کرد.این مقام ارشد انتظامی خطاب به فرماندهان، آفت های مدیریت را دو عنصر مهم به خود بالیدن و ستم کردن به کارکنان تحت امر دانست.

سردار کرمی در خصوص شرایط مدیریت صحیح بیان کرد: شرح صدر، جاذبه و دافعه، تواضع، قاطعیت و مشورت کردن، از ویژگیهای مهم یک مدیر لایق است و نیاز است آنها را در وجود خود نهادینه کند در غیر این صورت قادر نخواهد بود در پیشبرد اهداف موفق باشد

رئیس پلیس ویژه کشور یکی دیگر از برنامه های سال ۹۵ یگان های ویژه ناجا را توجه ویژه به سرمایه نیروی انسانی دانست و گفت: با توجه به تهدیدات دشمن، این نیروی انسانی است که می تواند با عملکرد خوب خود، مفید و مؤثر واقع شود که این عملکرد در سالهای اخیر موجبات امیدواری دوستان نظام و انقلاب را فراهم نموده و باعث ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان کشور شده است.

کرمی تصریح کرد: با توجه به نوع تهدیدات دشمن باید به دنبال طراحی و ساخت ابزار مورد نیاز باشیم و در مقابله با نوع تهدید، از تجهیزات مختص به آن استفاده کنیم که بحمدالله مقداری از تجهیزات مورد بهره برداری و مقدار دیگر آن نیز در حال انبوه سازی است که همه آنها افتخار آمیز هستند.

او با اشاره به سازمان دوم رزم نیز بیان کرد : باید آمادگی انجام مأموریت در قالب سازمان دوم رزم را نیز داشته باشیم؛ با این تفاوت که در سازمان رزم، تجهیزات کنترل اغتشاشات را کنار گذاشته و از سلاح و مهمات در برابر دشمن استفاده کرده و ایستادگی می کنیم.

وی در خصوص میزان عملکرد یگان های ویژه در چند سال اخیر ابراز کرد: برابر برنامه ریزی مناسب در انجام مأموریتها به گونه ای اقدام کردیم که حتی یک نفر زخمی هم نداشته ایم که این روند نیز در نوع خود قابل توجه است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه توانستیم در چند سال اخیر یگان ها و واحدهایی همچون یگان سوم، یگان اسواران، مرکز آموزش فنون هوایی، واحد چتربازی و یگان زنان را راه اندازی کنیم گفت: در حال حاضر این یگان ها همچون دیگر یگان های مرکز و سراسر کشور در حال انجام مأموریت هستند به گونه ای که حتی نیروهای مسلح به منظور شرکت در مسابقات ورزشی در میادین مختلف از یگان های ویژه بهره برداری می کنند.

وی همچنین یادآور شد: تاکتیک اصلی یگان ویژه در انجام مأموریت ها و جلوگیری از بحرانها، اجرای اصل چهار گام تا موفقیت است که البته نیاز است در سال جاری فرماندهان نسبت به تقویت آن اهتمام بیشتری داشته  و به سمت بهبودی آن پیش روند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در پایان گقت: امیدوارم سال ۹۵، سال موفقیت آمیزی برای یگان های ویژه باشد و در این سال بتوانیم دستاوردهایی که مورد توجه مسئولین ستاد کل و سلسله مراتب فرماندهی قرار گرفته را بیش از پیش افزایش دهیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید