Performancing Metrics

رقابت ۴ نامزد در انتخابات مجلس | اتاق خبر
کد خبر: 335932
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 14:25
چهار نامزد در دو حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری در مرحله دوم انتخابات با یکدیگر رقابت می کنند تا دو نفر از آنها کرسی بهارستان را از آن خود کند.

اتاق خبر: انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه سال گذشته با مشارکت ۷۵ درصدی مردم استان چهارمحال و بختیاری در چهار حوزه انتخابیه برگزار شد.

استان چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه برای مجلس شورای اسلامی است.

حوزه‌های انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری شامل حوزه انتخابیه شهرکرد که شامل شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و بخش فرخ شهر است. حوزه انتخابیه فارسان شامل شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان و کیار است.

حوزه انتخابیه بروجن نیز شامل شهرستان بروجن است و حوزه انتخابیه لردگان نیز شامل شهرستان لردگان را شامل می شود.

در انتخابات هفتم اسفندماه مجلس شورای اسلامی تکلیف دو حوزه انتخاباتی شهرکرد و لردگان مشخص شد که به ترتیب اردشیر نوریان و محمد خالدی از این دو حوزه انتخاباتی راهی مجلس شورای اسلامی شدند.

اما تکلیف دو حوزه انتخابیه بروجن و فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ مشخص نشده و رقابت در این دو حوزه انتخابیه به دور دوم انتخابات کشیده شده است.

در حوزه انتخابی اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ ۱۴۹ هزار و ۵۸۳ رأی صحیح اخذشده است که علی کاظمی با کسب ۲۱ هزار و۶۷۸ رأی و قدرت الله حمزه با کسب ۱۸ هزار و ۶۹۱ رأی به دور دوم انتخابات رفتند.

۶۴ هزار و ۱۸۰ رأی صحیح در بروجن اخذشده است که خدیجه ربیعی با کسب ۱۴ هزار و ۶۴۲ رأی و علی نادری فرد با کسب ۱۰هزار و ۱۰۸رای به دور دوم انتخابات رفتند.

درحالی‌که تبلیغات انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه‌ای که تکلیف آن‌ها مشخص نشده  آغاز شده است، جناح سیاسی برخی نامزدها از قبل مشخص‌شده است.

در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار هرکدام ازنامزدهای فعلی که در حال حاضر با یکدیگر رقابت می‌کنند در انتخابات مرحله اول نیز از سوی جناح‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا معرفی‌شده بودند. علی کاظمی در مرحله اول به‌عنوان نامزد اصلاح‌طلب‌ها معرفی‌شده بود که در حال حاضر نیز نامزد اصلاح‌طلب‌ها است، همچنین در این حوزه انتخابیه در مرحله اول قدرت الله حمزه به‌عنوان نامزد نهایی جریان اصولگرا در این حوزه انتخابیه معرفی‌شده بود که هم‌اکنون نیز در این مرحله دوم انتخابات نیز نامزد اصول‌گراها است.

در حوزه انتخابیه بروجن، نامزد نهایی اصلاح‌طلب‌ها در دور اول انتخابات حذف شد و به مرحله دوم انتخابات راه پیدا نکرد. جناح‌های سیاسی نامزدهای انتخاباتی مرحله دوم بروجن هنوز از سوی شوراهای انتخاباتی جناح‌های سیاسی هنوز مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد که خدیجه ربیعی مستقل و علی نادری فرد از جناح اصلاح‌طلب باشد.

از حوزه انتخابیه بروجن یک نماینده و از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ نیز یک نماینده وارد مجلس شورای اسلامی می‌شوند.

در دو حوزه انتخابیه بروجن و حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ ۳۴۴ شعبه اخذ رای راه‌اندازی می‌شود که از این تعداد ۹۶شعبه اخذ رأی در بروجن و ۲۴۸ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ راه‌اندازی می‌شودمعاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه بروجن و حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ برگزار می‌شود.

خدابخش مرادی عنوان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات دور دوم در این دو حوزه انتخابیه اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در دو حوزه انتخابیه بروجن و حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ ۳۴۴ شعبه اخذ رای راه‌اندازی می‌شود که از این تعداد ۹۶ شعبه اخذ رأی در بروجن و ۲۴۸ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ راه‌اندازی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: بیش از شش هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات دور دوم در دو حوزه انتخاباتی بروجن و حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در مرحله اول انتخابات در این استان بیش از ۷۵ درصد بوده است که امیدواریم مشارکت مردم نیز در این دو حوزه انتخابیه نیز در این مرحله از انتخابات بالا باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید