Performancing Metrics

فهرستی از زیباترین سواحل سنگی جهان | اتاق خبر
کد خبر: 335952
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 15:54
ساحل؛ میعادگاه عاشقان، مقصد گردشگران و محلی است که بیشتر مردم خاطرات خوشی را در کنار آن دارند اما شاید شما کمتر ساحلی را دیده باشید که به جای شن از سنگ تشکیل شده باشد.

 

به گزارش اتاق خبر، ساحل؛ میعادگاه عاشقان، مقصد گردشگران و محلی است که بیشتر مردم خاطرات خوشی را در کنار آن دارند اما شاید شما کمتر ساحلی را دیده باشید که به جای شن از سنگ تشکیل شده باشد.

۱. ساحل چزل (Chesil)؛ انگلستان

ساحل سنگی

این ساحل زیبای سنگی که ۲۹ کیلومتر طول دارد، در شهر دورست (Dorset) در جنوب انگلستان واقع شده که نام دیگر آن (shingle) است. اندازه سنگ‌های ساحل بسیار متفاوت است. در بخش شمال‌ غربی آن می‌توانید سنگ‌هایی را در اندازه بسیار کوچک ببینید، این در حالی است که اندازه سنگ‌ها در بخش جنوب شرقی به بزرگی یک دست مشت کرده می‌رسد.در ساحل چزل انواع گوناگونی از سنگ‌های چخماق، کوارتزیت،گرانیت و مگنتیت یافت می‌شوند.

۲. ساحل اِسکول هاوس (Schoolhouse)؛ آمریکا

ساحل سنگی آمریکا

ساحل سنگی آمریکا

نام این ساحل که در ایالت ویسکانس قرار دارد از یک مدرسه چوبی قدیمی موجود در منطقه گرفته شده است. در سراسر ساحل می‌توانید روی سنگ‌های جلا داده شده قدم بزنید. ارزش این سنگ‌ها آنقدر زیاد است که گردشگران برای سوغات و گروهی برای سودجویی به برداشت سنگ‌ها در ساحل اقدام می‌کردند. تا جایی که دولت محلی برای جلوگیری از نابود شدن ساحل، این کار را ممنوع اعلام کرد و جریمه سنگینی برای متخلفان در نظر گرفت.

۳. ساحل مابوآ (Mabua)؛ فیلیپین

 

ساحل سنگی فیلیپین

اگر از استان سوریگائو (Surigao) حدوداً ۳۰ دقیقه رانندگی کنید، می‌توانید در شمال شرقی جزیره میندانائو (Mindanao) به ساحل سنگی مابوآ برسید. سراسر این ساحل چند کیلومتری پوشیده از سنگ‌های ریز و درشتی است که زیبایی خاصی به آن بخشیده‌اند. در این ساحل سنگ‌هایی که به دریا نزدیکترند، کوچک‌تر و سنگ‌هایی که از ساحل دورترند، بزرگ‌تر هستند و اندازه بعضی از آنها به بزرگی یک کف دست می‌رسد.

۵. ساحل بولدر (Valugan Boulder)؛ فلیپین

ساحل سنگی فیلیپین

ساحل سنکی فیلیپین

این ساحل سنگی در جزیره باسکو (Basco) در استان باتانز (Batanes) واقع شده است. تفاوت عمده بولدر با دیگر سواحل سنگی جهان این است که در این ساحل خبری از سنگ‌ریزه‌های کوچک نیست و به جای آن تخته‌سنگ‌های عظیم و بزرگی وجود دارند که جلوه‌ی متفاوتی را به این ساحل بخشیده‌اند. گفته می‌شود منشاء این سنگ‌ها، آتشفشانهای فعال کوه ایرایا (Iraya) بوده که در طول زمان در برخورد با امواج دریا این سنگ‌های آزرین خشن به تخته‌سنگ‌های صاف و دوست‌داشتنی امروزه تبدیل شده‌اند.

۵. ساحل وایت (White Pebble)؛ فیلیپین

ساحل سنگ سفید

ساحل سنک سفید

 نام این ساحل در فارسی (سنگ سفید) است و همانطور که از نامش پیداست، سنگ‌های این ساحل سفیدرنگ هستند. ساحل وایت یکی دیگر از سواحل سنگی فیلیپین است که در منطقه (Bagolatao) در شهر (Minalabac) قرار دارد. این یکی از سواحل ناشناخته‌تر سنگی است که همین علت نیز باعث شده تا طبیعت آن بکر و دست‌نخورده باقی بماند.

۶. ساحل جاسپر (Jasper)؛ آمریکا

ساحل سنگی آمریکا-2

ساحل سنگی آمریکا

ساحل جاسپر در ایالت مین (Maine) شهر ماکیاس پورت (Machiasport) واقع درشمال شرقی کشور آمریکا است. ۸۰۰ متر از طول ساحل انباشته شده از سنگ‌هایی است که در نزدیکی آب به کوچکی شن و در نقاط دورتر بزرگتر هستند. نام ساحل جاسپر به معنای یشم است اما هیچ یشمی در ساحل وجود ندارد. اینها تنها یک نوع سنگ آتشفشانی به نام ریولیت هستند که رنگشان قرمز تیره است.

۸. ساحل بردلینگز فلت (Birdlings Flat)؛ نیوزیلند

 

ساحل نیوزلند

ساحل سنگ تخت

این ساحل در جنوب شبه جزیره بنکز (Banks Peninsula) واقع درکانتربری (Canterbury) است. تعداد زیادی سنگ که برای سال‌های زیادی طی جریان‌های اقیانوسی شسته شده‌اند، در این ساحل آرام گرفته و نوع خاصی از ساحل سنگی را با سنگ‌های تخت و زیبا تشکیل داده‌اند.

۸. ساحل سنگی شهرنیس (Nice)؛ فرانسه

 

ساحل نیس فرانسه

این ساحل  که در امتداد خط ساحلی دریای مدیترانه قرار دارد، یکی از مراکز مهم توریستی و از سواحل محبوب و همیشه شلوغ در فرانسه است.

۹. ساحل (Black Pebble)، آمریکا

 

ساحل اورگان

این ساحل از سنگریزه‌های کوچک و سیاه پر شده است. در زمان جزر - زمانی که دریا فروکش می‌کند- می‌توانید شقایق‌های دریایی و صدف‌های زیبایی را مشاهده کنید.

 ۱۰. ساحل رامسر؛ ایران

 

ساحل رامسر

این ساحل سنگی در شهر زیبای رامسر در استان مازندان و در خط ساحلی دریای خزر قرار دارد. ساحل رامسر پوشیده از سنگ‌های درشت و زیبایی است که جلوه‌ای متفاوت به آن بخشیده‌اند.

منبع: کجارو

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید