Performancing Metrics

مسیر حرکت حضرت زینب(س) استقامت است | اتاق خبر
کد خبر: 336009
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 20:25
امام جمعه موقت تهران، ایستادگی را مسیر زینبی شدن دانست و گفت: برجام یک، دو و سه خلاف خط حضرت زینب(س) است.

اتاق خبر: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی شامگاه جمعه در مراسم سالروز وفات حضرت زینب(س) که با حضور معتکفان در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، به فضائل و مراتب کمال انسان کامل در قرآن اشاره کرد و افزود: حضرت زینب(س) در ولاتیمداری، تعبد، علم و قرب به ذات احدیت الگو بودند.

وی با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در بازار کوفه، اظهار کرد: این خطبه، دشمن را در موضع انفعال قرار داد و نشان داد که این همه داغ‌ها و فشار‌ها، ایشان را منفعل نکرده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کسی که الهی شد، هیچ قدرتی نمی‌تواند او را تحقیر و منفعل کند، تصریح کرد: برجام یک، دو و سه خلاف خط حضرت زینب(س) است.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: خط حضرت زینب(س) خط استقامت است، نه اینکه بگوییم چاره‌ای نداریم که فلان کار را انجام دهیم.
 
وی با تأکید بر اینکه حضرت زینب(س) در سخت‌ترین شرایط به دشمن هجوم می‌برد، تأکید کرد: بعد از تجربه معجزه آسای ۸ ساله جنگ تحمیلی، این عقب نشینی، حرکت زینبی و عاشورایی نیست. حضرت زینب(س) دشمن را در موضع ضعف و انفعال قرار می‌داد.

انقلابی بودن از ویژگی‌های حضرت زینب(س) است

وی تصریح کرد: یزید در جلسه‌ای به حضرت زینب(س) توهین کرد ولی آن حضرت محشری به پا کردند که یزید رسوا شد. یزید‌‌ همان آمریکای زمان بود که حضرت زینب(س) او را زیر پا له کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی، انقلابی بودن را یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) برشمرد و تأکید کرد: اینکه آدم از موضع عزت آهسته بیاید و آهسته برود تا به کسی صدمه‌ای نبیند با مکتب حضرت زینت هیچ تناسبی ندارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: تحریم برای ما برکت نمی‌آورد. دشمن که اقتصاد ما را آباد نمی‌کند. این اشتباه بزرگ است که مثل شهدا به جای اینکه در برابر دشمن ایستادگی کنند، برجام اول را تجربه کردند و هنوز به جایی نرسیده، دم از برجام دوم و سوم می‌زنند.

وی ادامه داد: می‌خواهند حصار بلندی دور کشور بکشند و ما را در درون خفه کنند. امروز ما در سوریه، یمن و عراق علیه دشمنان و تکفیری‌ها می‌جنگیم. می‌خواهند دست و پای ما را ببندند که عرضه دفاع از منطقه را نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به شعار «هیهات من الذله» شرکت کنندگان در این مراسم، اظهار کرد: هیهات من الذله شما بیعت با شهید و شهادت و حضرت زینب(س) است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید