Performancing Metrics

تاکید ایران و کوبا بر آغاز همکاریهای بین‌المللی در زمینه مبارزه با موادمخدر | اتاق خبر
کد خبر: 336017
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 21:08
وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزیر دادگستری و رئیس کمیسیون ملی مبارزه با مواد مخدر کوبا، در مقر مجمع عمومی سازمان ملل، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

اتاق خبر: در این ملاقات ابتدا دو طرف ضمن تشریح سیاستها و برنامه‌های راهبردی کشور متبوع خود، بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور طراحی زمینه آغاز همکاریهای ایران- کوبا در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان با برشمردن مهمترین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر، بیان کرد:

متاسفانه علیرغم برگزاری جلسات متعدد، اتخاذ تصمیمات و پذیرش تعهدات فراوان از سوی کشورهای مختلف، اما عملا مشاهده می شود که هیچ اقدام عملی از سوی کشورهای متعهد در راستای حمایت از کشورهای واقع در خط مقدم مبارزه انجام نمی شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: نمونه بارز آن جمهوری اسلامی ایران است؛ علیرغم آنکه ایران مانند سد محکمی در مقابل سیل ورود و قاچاق مواد مخدر به اروپا و غرب ایستادگی می کند، اما هیچ کمکی و مساعدتی دریافت نمی کند. این درحالیست که نتایج حاصل از هرگونه کمک تجهیزاتی و اطلاعاتی در این خصوص، در نخستین مرحله متوجه اتباع خود ان کشورها خواهد بود.

وی در ادامه به نقش سازمانهای مردم نهاد و بخشهای غیردولتی در حوزه کاهش تقاضا اشاره و اضافه نمود که بیش از ٨٠ درصد از فعالیتهای این بخش، توسط٢٣٠٠ سمن فعال در ایران صورت می پذیرد.

خانم گنزالس وزیر دادگستری کوبا، در این دیداد گفت: دولت متبوعش، سیستم بسیار جدی برای کنترل و مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد دارد و با نگهداری و مصرف مواد مخدر که غالبا از نوع ماری جوانا است، برخورد می‌کند و جلب مشارکت و همکاری موسسات غیردولتی یکی از راهکارهای موثر در مبارزه می داند

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ در پایان این دیدار، وزرای دو کشور، ضمن ابراز تمایل برای شکل گیری و طراحی زمینه ایجاد و آغاز همکاریهای دو جانبه، موافقت کردند تا هماهنگی های لازم از طریق مجاری دیپلماتیک در جهت برقراری تماس کارشناسان و مسئولین دو کشور، به منظور فراهم کردن زمینه تنظیم و مبادله سند همکاری مشترک صورت پذیرد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید