Performancing Metrics

کره ای ها در پی کسب فرصت های اقتصادی در ایران | اتاق خبر
کد خبر: 336020
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 21:24
در آستانه سفر رییس جمهوری کره جنوبی به تهران اعلام شد:
در آستانه سفر پارک گئون هی رییس جمهوری کره جنوبی به تهران، خبرگزاری دولتی این کشور ایران را کشور فرصت های نوظهور اعلام کرد و گزارش داد: رییس جمهوری کره برنامه سفر گسترده ای را تهران خواهد داشت.


به گزارش اتاق خبر به نقل از ايرنا، قرار است يك هيات تجاري بزرگ كره اي مركب از 300 نفر از مسئولان، مديران و سرپرستان بخش هاي مختلف تجاري، بازرگاني و صنعتي اين كشور روزهاي اول تا سوم ماه مي (12 الي 14 ارديبهشت) رئيس جمهور كره را در سفر به تهران همراهي مي كنند.بنا بر اين گزارش، مسئولان اين شركت ها با اعلام اينكه شرايط بسيار خوب و فرصت هاي مناسبي براي آنان ايجاد شده، خاطرنشان كرده اند كه چندين قرارداد در بخش هاي مرتبط با توسعه زيربناييميان دو كشور امضا خواهد شد.همچنين قرار است طرفين در باره راههاي پيشرفت و گسترش همكاري هاي دوجانبه در بخش هاي مالي، بانكي و انرژي بحث و تبادل نظر كنند.خبرگزاري يونهاپ از كره امروز شنبه گزارش كرد كه بازار ايران پس از برجام به بازار فرصت هاي نوظهور تبديل شده است و كره اي ها به شدت علاقه مند به همكاري با تهران هستند.گزارش مي افزايد: طرفين در ايران چندين تفاهم نامه و قراردادهاي اوليه در زمينه ساخت راه آهن، ساخت سد، بيمارستان و نيروگاه پتروشيمي امضا خواهند كرد.
دست اندركاران بخش هاي صنعتي كره امروز شنبه در نشستي در سئول اعلام كردند كه ارزش اين قراردادها بين 13 تا 17 ميليارد دلار خواهد بود.
از جمله شركت صنعتي «دائه ليم» كره اعلام كرده است كه يك قرارداد براي اجراي چند طرح ساخت خط آهن به ارزش چهار ميليارد و 900 ميليون دلار و قرارداد ساخت نيروگاه برقي و آبي به ارزش 2 ميليارد دلار با ايران امضا خواهد كرد.
اين شركت ابراز اميدواري كرده است كه در زمينه ساخت كارخانه توليدات پتروشيمي نيز قراردادي با ايران امضا كند.
شركت مهندسي هيوندا اعلام كرده است كه قراردادي براي ساخت پالايشگاه گاز در پارس جنوبي به ارزش سه ميليارد و 600 ميليون دلار با شركت «كانگان پترو ريفاينتري» ايران امضا خواهد كرد.
اين شركت مي گويد در همين رابطه يك توافق اوليه براي مشاركت در ساخت نيروگاه برق بخش خصوصي در ايران به ارزش 500 ميليون دلار نيز مدر نظر دارد.
بر اساس گزارش هاي دريافتي همچنين يك توافقنامه ميان شركت مهندسي و سازندگي هيوندا و شركت «پاسكو دائه وو» كره با وزارت بهداشت ايران براي ساخت يك بيمارستان براي دانشگاه علوم پزشكي شيراز امضا خواهد شد.
شركت مهندسي هيوندا ساختمان اين بيمارستان را احداث مي كند و تجهيزات پزشكي آن را پاسكو تامين خواهد كرد.
خبرگزاري كره اعلام كرده است كه امضاي توافقنامه هاي نهايي و رسمي با ايران به مقداري زمان نياز دارد اما توافقات مذكور راه را براي گسترش همكاري ها در آينده نزديك همواره خواهد كرد.
اين اولين سفر يك رئيس جمهور كره به ايران از زمان برقراري روابط ديپلماتيك ميان آنها در سال 1962 ميلادي است و قرار است خانم «پارك» در تهران با حسن روحاني همتاي ايراني خود ديدار و گفت و گو كند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید