Performancing Metrics

برنده‌ی جایزه‌ی کتاب «جورج اورول» معرفی می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 336043
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 22:57
جایزه‌ی کتاب «جورج اورول» اسامی نامزدهای نهایی این دوره را معرفی کرد.

برنده‌ی جایزه‌ی کتاب «جورج اورول» معرفی می‌شود

اتاق خبر - شش کتاب با موضوعاتی همچون انقلاب مصر، پیامدهای جنگ عراق و آمریکا و گروه‌های تروریستی در خاورمیانه به فهرست نهایی نامزدهای جایزه ادبیات سیاسی «جورج اورول» 2016 راه پیدا کردند.

برنده این جایزه 3000 پوندی روز 26 می معرفی می‌شود. جایزه «جورج اورول» پیش‌تر به نویسندگانی چون «آلن جانسون»،‌ «اندریا گیلیز» و «رجا شهاده» تعلق گرفته است.

به گزارش گاردین، آثار برگزیده در این مرحله، کتاب‌هایی از «جای کی»، «فردیناند مونت»، «اما اسکای»، «وندل استیونسون»، «جیسون برک» و «آرکای اوستروفسکی» هستند.

جایزه 3000 پوندی «جورج اورول» شامل بخش‌های روزنامه‌نگاری، وبلاگ‌نویسی و گزارش اجتماعی نیز هست. این جایزه که در سال 1993 راه‌اندازی شده‌، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند. هدف نویسنده «1984» "تبدیل ادبیات سیاسی به اثری هنری" بود.

جایزه‌ «جورج اورول» ابتدا در بخش کتاب سیاسی کار خود را آغاز کرد. بعدها بخش روزنامه‌نگاری و در سال 2008 جایزه‌ وبلاگ‌نویسی نیز به آن اضافه شد. از سال گذشته بخش جدیدی هم به این جوایز اضافه شده که به بهترین اثر در حوزه گزارش اجتماعی تعلق می‌گیرد.

ایلنا

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید